پیشنهاد سندیکای صنعت مخابرات به زارع‌پور چیست؟

مجازیست–سندیکای صنعت مخابرات ایران در نامه‌ای خطاب به دکتر عیسی زارع پور، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم با ارائه‌ی «پیشنهاد یک اقدام موثر و عملی برای آگاهی از واقعیت‌های فعلی در حوزه‌ی ICT» تاکید کرده است:

برای احصاء ملموس «نیازمندی‌های شبکه‌ی ملی اطلاعات» و همچنین سایر شبکه‌های ICT که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و یا اپراتورها، متولی آن هستند از یکسو و «ارزیابی واقعی توانمندی‌ها» شامل قابلیت‌های مهندسی، تحقیقاتی و تولیدی (سخت افزار و نرم افزار) از سوی دیگر و شناخت ضعف ها و قوت ها؛ «در ماه اول شروع به کار» در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات «کنفرانس ظرفیت» با حضور تمامی واحدهای کارفرمایی و همچنین تامین کنندگان حوزه‌ی ICT به صورت یک نمایشگاه جامع توام با جلسات هم اندیشی (بدون مدعو بیرونی) «با توجه به محدودیت های کرونا» برگزار گردد.

در این رویداد، لایه‌های اول تا سوم شبکه‌ی ملی اطلاعات (شامل لایه‌ی «زیرساخت ارتباطی»، لایه‌ی «زیرساخت اطلاعاتی» و لایه‌ی «خدمات پایه») از دیدگاه متولیان اجرا و همینطور عرضه کنندگان (محققان و تولیدکنندگان) واکاوی شود.

متعاقب آن «برنامه اقدام عملی» شامل تخصیص منابع، تعیین پشتیبانی های لازم و رفع موانع مسیر راه برای حداکثر استفاده از قابلیت‌های بومی تهیه و ابلاغ گردد.

البته یک «سیستم نظارتی» قوی و راهگشا، تحقق دقیق برنامه را با استفاده از ابزار و نیروی انسانی معتقد و خبره پایش نماید (شکاف اصلی و مهم فعلی).

سندیکای صنعت مخابرات ایران با توجه به تجربیات قبلی خود، آماده‌ی سازماندهی این رویداد با مشارکت سایر تشکل های مرتبط، واحدهای تحقیق و تولید، زیرمجموعه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اپراتورهای ارتباطی می باشد.

دست در دست هم دهیم به مهر
میهن خویش را کنیم آباد

/سیتنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول