لایحه جدید نمایندگان آمریکا فروشگاه‌های اپل و گوگل را مورد هدف قرار داد

مجازیست–گروهی از سناتورهای آمریکایی لایحه‌ای را ارائه کرده‌اند که هدف آن تغییر ساختار عملکرد فروشگاه‌های اپلیکیشن در آمریکا است. ایمی کلوبوچار، ریچارد بلومنتال (سناتورهای دموکرات) با همکاری مارشابلک برن (سناتور جمهوریخواه) از این لایحه پشتیبانی می‌کنند.

این لایحه پیشنهادی اجازه نمی‌دهد اپ استورها از توسعه دهندگان نرم افزار سواستفاده کنند و «قانون بازارهای اپ آزاد» (Open App Markets) نام گرفته است.

یکی از نکات مهمی که در این قانون اشاره شده، بخشی است که اجازه نمی‌دهد مالکان بازارهای اپ توسعه دهندگان طرف سوم را وادار کنند از سیستم پرداخت آنها استفاده کنند. بخش دیگر نیز به نظر می‌رسد به طور خاص اپ استور اپل را هدف گرفته است. این بخش مالکان بازارهای اپ را مجبور می‌کند تا به کاربران اجازه دهند نرم افزارها را از فروشگاه‌های اپ طرف سوم روی دستگاه‌هایشان دانلود و نصب کنند.

سیستم‌های پرداخت درون اپ استورها یکی از چالش‌های حوزه آنتی تراست (ضدانحصار) در این اواخر بوده است. پس از آنکه «اپیک گیمز» روشی برای کاربران بازی Fortnite فراهم کرد تا این بازی را بخرند، اپل واکنش نشان داد و محصولات این شرکت را از اپ استور خود حذف کرد. در حقیقت اپیک گیمز با این کار، پرداخت ۳۰ درصد کارمزد فروش محصولاتش به اپل را دور زده بود.

از سوی دیگر گوگل در اواخر ۲۰۲۰ میلادی برای توسعه دهندگان نرم افزار مهلتی تعیین کرد تا اپ های خود را باسیستم پرداخت پلی استور همسان سازی کنند.

/مهر به نقل از انگجت/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول