آنالیز تلگرام و سنجه‌های آنالیز

مجازیست–همیشه به آنالیز اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی پرداخته می‌شود و آنالیز تلگرام بسیار مهجور واقع شده. اما حقیقت این است که اگر از این پلتفرم برای تبلیغ کسب‌وکارتان استفاده می‌کنید و در آن فعال هستید باید به آنالیز تلگرام اهمیت دهید.

در این خبر قرار است در همین خصوص حرف بزنیم. و درنهایت بررسی کنیم که چگونه می‌توانیم با استفاده از سنجه‌های مختلف تلگرام، اقدام به آنالیز این پیام‌رسان کنیم:

آنالیز تلگرام

در ادامه این مطلب تصمیم داریم داده‌هایی که تلگرام برای آنالیز در اختیار شما قرار می‌دهد را با تصاویری از این دیتاها به شما ارائه کنیم.

بخش اول

تصویر اول

شماره ۱) دنبال‌کننده‌ها:

همانطور که احتمالا می‌دانید این رقم نشان‌دهنده تعداد کسانی است که در کانال شما عضو هستند یا به نوعی شما را دنبال می‌کنند. در پرانتز روبروی این قدد میزان رشد یا کاهش دنبال‌کننده‌ها را در بازه زمانی که شما مشخص می‌کنید، نشان می‌دهد.

شماره ۲) میوت‌کننده‌ها:

این رقم نشان دهنده درصد کسانی است که کانال شما را میوت کرده‌اند تا نوتیفیکیشنی از سمت‌تان دریافت نکنند. البته توجه به این نکته ضروری است که شما باید تلاش کنید تا این رقم را کاهش دهید. مطالب شما باید به قدری جذاب باشد که مخاطب اقدام به میوت کردن کانال شما نکند. هرچه این رقم بیشتر باشد بازدید محتوای کانال شما هم کاهش پیدا خواهد کرد.

شماره ۳) بازدید به ازای هر پست:

این رقم نشان‌دهنده تعداد بازدیدهای محتوایی است که در کانال تلگرامی خود به اشتراک گذاشته‌اید. برای مثال در این تصویر میانگین بازدید به ازای هر پست، ۶۳۶ است. همانطور که از درصد آن مشخص است، این رقم کاهش داشته. وقتی با این اعداد و ارقام مواجه می‌شوید باید توانایی بررسی حقایق و دیتاها را داشته باشید. باید بتوانید به این فکر کنید که چرا بازدیدهای شما کم شده؟ آیا تعداد محتواهایی که ارسال می‌کنید را کم کرده‌اید؟ آیا نیاز به یک تبلیغات تلگرامی دارید؟ آیا کیفیت محتوا کاهش پیدا کرده؟

شماره ۴) اشتراک‌گذاری به ازای هر پست:

این رقم در آنالیز تلگرام نشان‌دهنده میانگین به اشتراک‌گذاری محتوای شما است. همانطور که در این تصویر می‌بینید، میزان به اشتراک‌گذاری محتوا در این کانال تلگرامی برابر با رقم ۳ به ازای هر پست است. یعنی هر محتوا حداقل سه بار، توسط اعضای کانال با دیگران به اشتراک گذاشته شده است.

بخش دوم

تصویر دوم

این تصویر میزان رشد فالوورها و ریزششان را به ازای بازه زمانی که انتخاب کردید به شما نمایش می‌دهد. نمودار سبز رنگ نشان‌دهنده کسانی است که در کانال شما عضو شدند. و نمودار قرمز رنگ نشان دهنده تعداد کسانی است که کانال شما را ترک کرده‌اند. این نمودار دید خوبی به شما می‌دهد. چرا که می‌توانید ببینید درصد رشد کسانی که اقدام به ترک کانال شما کرده‌اند، چگونه بوده است. برای مثال در این تصویر می‌بینید که نمودار ترک‌کننده‌ها بالاتر از عضوشونده‌ها قرار دارد. این نشان می‌دهد که احتمالا باید در تعیین استراتژی محتوا برای این کانال یک تغییر رویه‌ای صورت بگیرد. همانطور که از توضیحات ارائه شده به شما برمی‌آید، تمام هدف بررسی آنالیز تلگرام همین است. که شما فعالیت خود را در این فضا به چالش بکشید و چک کنید که عملکردتان تا به اینجای کار چگونه بوده است.

بخش سوم

تصویر سوم

اعلان‌ها یا نوتیفیکیشن‌ها. هیچ فردی که اقدام به تولید محتوا در تلگرام می‌کند، دوست ندارد متوجه شود که کاربران اقدام به میوت کردن کانال کرده‌اند. اما به هر حال این آماری است که باید حتما بررسی شود. همانطور که در این نمودار می‌بینید، نمودار قرمز رنگ نشان دهنده کسانی است که اقدام به میوت کردن کانال تلگرام کرده‌اند. نمودار سبز رنگ هم کسانی‌اند که آن را از حالت میوت خارج کرده و یا اصلا اقدام به میوت کردن کانال شما نکرده‌اند.

بخش چهارم

تصویر چهارم

این نمودار بهترین زمان‌های بازدید محتوای شما در کانال تلگرام را نشان می‌دهد. اگر در این ساعات از روز اقدام به انتشار محتوا کنید بازدید بیشتری دریافت خواهید کرد.

بخش پنجم

تصویر پنجم

در این قسمت شما می‌توانید بررسی کنید که محتواهای شما بیشتر توسط چه کسانی دیده شده است.

همانطور که می‌بینید این نمودار شامل بخش‌های زیر است:

  • Followers : محتوای شما توسط دنبال‌کننده‌های کانال شما دیده شده است.
  • URL : محتوای شما از طریق لینک دیده شده است.
  • Channels : محتوای شما در کانال‌های دیگر به اشتراک گذاشته شده و از همان‌جا بازدید دریافت کرده است.
  • Groups : محتوای شما در گروه‌های دیگر به اشتراک گذاشته شده است  از همان‌جا بازدید دریافت کرده است.
  • PM : محتوای شما بین اشخاص حقیقی به اشتراک گذاشته شده است.
  • Others : محتوای شما از راه‌های دیگر دیده شده است.
  • Search : محتوای شما از طریق سرچ دیده شده است.

بخش ششم

تصویر ششم

با توجه به داده‌های این نمودار می‌توانید ببینید که محتوای شما در چه تاریخ و زمانی بازدید دریافت کرده یا به اشتراک گذاشته شده است. این اعلان آمار خوبی درخصوص فعالیتی که باید انجام دهید به شما می‌دهد.

/نوین هاب/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول