نمایندگان مجلس با بلندنظری طرح حمایت را بررسی کنند

مجازیست–هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز شورای نگهبان، در پاسخ به این سوال که نظر شورای نگهبان درباره طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی موسوم به صیانت چیست:

  • باید صبر کنیم و ببینیم که مصوبه مجلس در نهایت چه خواهد بود. اگر مصوبه برخلاف قانون و شرع باشد، شورای نگهبان حتما بدون هیچ گونه ملاحظه‌ای نظر نهایی خود را می‌دهد.
  • امیدوارم که نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بلندنظری این طرح را مورد بحث و بررسی قرار دهند.
  • هیچگونه هماهنگی پیشینی درباره مصوبات با شورای نگهبان معنا ندارد زیرا اساسا معلوم نیست تا لحظه آخر چه چیزی در مجلس تصویب خواهد شد. تا زمانی که متن کامل و نهایی مصوبه از سوی مجلس شورای اسلامی برای شورای نگهبان ارسال نشود، نمی‌توان درباره تایید یا رد آن اظهار نظر کرد.
  • چون حساسیت‌ها درباره طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی زیاد است، باید بگویم که اطمینان می‌دهم اگر این طرح یا هر طرح و لایحه دیگری با قانون اساسی و یا شرع مقدس اسلام مغایرت داشته باشد، ما به صراحت آن را اعلام خواهیم کرد و رعایت حقوق مردم برای ما در شورای نگهبان مهم است.

لازم به ذکر است به گفته دبیر کمیسیون مشترک طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی، دومین جلسه این کمیسیون برای بررسی این طرح، فردا از ساعت ۱۶ تا ۱۸ برگزار خواهد شد و درباره پخش علنی جلسات کمیسیون مشترک، تصمیم‌گیری خواهد شد.

/دیجیاتو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول