گوگل کارمزد اشتراک اپلیکیشن‌ها در پلی استور را به ۱۵ درصد کاهش می‌دهد

مجازیست–گوگل در پستی در وبلاگ خود اعلام کرد که کارمزد پرداخت حق اشتراک اپلیکیشن‌های اندروید از طریق پلی استور را به ۱۵ درصد می‌رساند. این شرکت در حال حاضر در سال نخست اشتراک‌ها ۳۰ درصد و از سال دوم ۱۵ درصد از این پرداخت‌ها کارمزد می‌گیرد. ولی از آغاز سال ۲۰۲۲ همه کارمزدها به ۱۵ درصد کاهش پیدا می‌کند.

اهالی ماونتین ویو همچنین می‌گویند برخی کتاب‌های الکترونیکی و سرویس‌های استریم موسیقی هم فقط باید ۱۰ درصد کارمزد بپردازند. با این حال، فعلا مشخص نیست که این سرویس‌ها یا کتاب‌ها کدام‌ هستند. توسعه‌دهندگان برای استفاده از این برنامه باید پشتیبانی از جدیدترین قابلیت‌های اندروید را به برنامه‌های خود اضافه کنند.

گوگل تاکید دارد که دریافت کارمزد از خدمات ضروری است چون به این شرکت اجازه می‌دهد تا به‌طور مرتب در اندروید و گوگل پلی سرمایه‌گذاری داشته باشد و این پلتفرم را به شکل رایگان در اختیار شمار بیشتری از تولیدکنندگان سراسر دنیا قرار دهد. البته این شرکت تاکید کرده که در حال حاضر فقط ۳ درصد از توسعه‌دهندگان گوگل پلی مشمول پرداخت کارمزد خدمات هستند.

این شرکت اواخر اسفند اعلام کرد که کارمزد اپلیکیشن‌های پولی یا پرداخت‌های درون برنامه‌ای را از ۳۰ به ۱۵ درصد کاهش می‌دهد. البته این تغییر فقط برای ۱ میلیون دلار نخست درآمدهای هر توسعه‌دهنده اعمال می‌شود.

جدیدترین تغییر گوگل پلی اقدامی برای اصلاح سیاست‌های این شرکت در برخورد با توسعه‌دهندگان و کاهش سیطره بر بازار اپلیکیشن‌های اندروید است. رویکرد قبلی اپل و گوگل همان رویکردی است که از زمان آغاز به کار اپ استور در سال ۲۰۰۸ تعیین شده بود. اپل در آن سال کارمزد فروشگاه خود را ۳۰ درصد تعیین کرد و گوگل هم در ادامه تابع این سیاست شد.

/دیجیاتو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول