گوگل و فیس بوک برای تضعیف اپل همکاری می‌کنند

مجازیست–گوگل با فیس بوک همکاری کرده تا تلاش‌های شرکت اپل برای افزایش ایمنی حریم خصوصی کاربرانش را بی اثر کند.

در این شکایت اصلاح شده آمده است: این شرکت‌ها برای بهبود توانایی فیس بوک در تشخیص کاربرانی که در دستگاه‌ها و Safari اپل از مرورگر‌های دارای کوکی‌های مسدود شده استفاده می‌کنند، همکاری کرده اند. در نتیجه، تلاش‌های یکی از شرکت‌های فناوری بزرگ برای رقابت در زمینه ارائه حریم خصوصی بهتر به کاربران، دور زده می‌شود.

این شکایت برای اولین بار توسط دادستان کل در دسامبر ۲۰۲۰ با متهم کردن گوگل به دست داشتن در تبانی در بازار مطرح شد. ادعا بر این بود که فیس بوک و گوگل توافق کرده اند در صورتی که قرارداد آن‌ها تحت بررسی نظارتی قرار گیرد، با یکدیگر همکاری کنند.

دادستان کل همچنین فیس‌بوک و گوگل را به شرکت در یک معامله تبلیغاتی غیرقانونی شرکت متهم کرده است. در این معامله گوگل از قدرت انحصاری بر کسب‌وکار تبلیغاتی خود استفاده می‌کند و به فیس‌بوک در ارائه پیشنهادات بهتر در مزایده‌های تبلیغاتی کمک می‌کند. این امر باعث می‌شود محتوای فیس‌بوک در بیشتر تبلیغات گوگل ظاهر شود.

یکی از نمایندگان فیس بوک در بیانیه‌ای گفت: فیس بوک مدت‌ها است از حراج‌های تبلیغاتی منصفانه و شفاف که در آن همه پیشنهاد دهندگان به طور همزمان با یکدیگر رقابت می‌کنند، حمایت می‌کند و بالاترین قیمت پیشنهادی برنده می‌شود. قرارداد مزایده غیر اختصاصی فیس بوک با گوگل و موافقت نامه‌های مشابه ما با سایر پلتفرم‌ها نیز به افزایش رقابت برای تبلیغات کمک کرده است.

تلاش‌های اپل برای حفظ حریم خصوصی کابران

دادستان کل ادعا کرد که فیس بوک اساسا گوگل را در این معامله طعمه کرده است، اما گوگل ادعای شکایت را رد می‌کند. نمایندگان گوگل و اپل درخواست‌های اینسایدر را برای اظهار نظر در این مورد را پاسخ نداده اند.

اپل در سال‌های اخیر تلاش‌های خود را برای حقظ حریم خصوصی کاربران افزایش داده است. در سال ۲۰۱۸، اپل اقدامات حفاظت از حریم خصوصی را در محصولات خود مانند Safari اعمال کرد که بر اساس آن در صورت عدم بازدید از سایتی طی ۳۰ روز، از وب سایت‌ها درخواست می‌کردند از امتیازات ردیابی استفاده کرده و کوکی‌ها را حذف کنند.

تابستان امسال، اپل ابزار شفافیت ردیابی برنامه‌ها را راه اندازی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد دسترسی برنامه‌های مختلف را ردیابی یا رد کنند. این اقدام تا حد زیادی بر شرکت‌هایی مانند فیس بوک تأثیر گذاشت.

/باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از businessinsider/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول