گوگل ۱/۶ میلیون ایمیل فیشینگ را مسدود کرد

مجازیست–گوگل می گوید از می ۲۰۲۱ تاکنون حدود ۱/۶ میلیون ایمیل فیشینگ که بخشی از یک کمپین بدافزاری با هدف سرقت حساب های یوتیوب و تبلیغ رمزارز بوده‌اند را مسدود کرده است.

گروه تحلیل تهدیدات گوگل گزارش داد که با همکاری چند سرویس خود نظیر یوتیوب، جیمیل، گروه تحقیقات امنیت سایبری و جستجوی ایمن توانسته است حجم ایمیل های فشینگ بر روی جیمیل را ۹۹/۶ درصد کاهش دهد.

این شرکت در یک پست وبلاگی اعلام کرد: “ما ۱/۶ میلیون پیام ارسالی به اهداف را مسدود کردیم، ۶۲ هزار هشدار صفحه فیشینگ «جستجوی ایمن» را به نمایش درآوردیم، ۲/۴ هزار فایل را بلاک کردیم و ۴ هزار حساب را با موفقیت بازگرداندیم.”

گوگل اعلام کرد که در پی افزایش تلاش های خود، مجرمان سایبری و حمله کنندگان از جیمیل به سایر سرویس‌دهندگان ایمیل (نظیر email.cz، seznam.cz، post.cz و aol.cz) شیفت پیدا کرده اند.

طبق این گزارش، گوگل همچنان به ردیابی مجرمان درگیر در کمپین های نشر اطلاعات غلط، هکینگ تحت پشتیبانی دولتی و سوء استفاده های مالی ادامه خواهد داد.

گوگل در این پست وبلاگی همچنین نمونه هایی از تاکتیک ها، تکنیک ها و روش های خاص مجرمان که برای فریب قربانیان استفاده می شود و همچنین راهنمایی در مورد نحوه دفاع کاربران از خود را توضیح داد.

/عصر آی.سی.تی به نقل از gasgetsnow/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول