ارائه ۳۹ بازی توسط تیم‌های حاضر در هکاتون ۱۴۰۰

مجازیست–چهارمین هکاتون بازی‌های جدی که امسال ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی را به‌عنوان طراح مسئله و بنیاد ملی نخبگان را به‌عنوان حامی در کنار خود داشت، امسال نیز همچون سال گذشته به‌دلیل شرایط کرونا به‌صورت مجازی و در فضای دیسکورد برگزار شد.

تیم‌های شرکت‌کننده در چهارمین هکاتون بازی‌های جدی تا ساعت ۲۰ روز جمعه ۱۴ آبان فرصت داشتند تا نسخه اولیه‌­ای از بازی دیجیتالی یا رومیزی ساخته شده خود را با موضوع «استعدادیابی و توانمندسازی با رویکرد شناختی» ارائه دهند که با اعلام دبیرخانه این رویداد مجموعا ۳۹ بازی (۴ بازی رومیزی و ۳۵ بازی دیجیتال) و به تفکیک ۱۳ بازی از تهران، ۹ بازی از اصفهان و ۱۷ بازی از تبریز ارسال شده است.

با اعلام دبیرخانه جایزه بازی‌های جدی ۱۴۰۰ برای منتخبان چهارمین هکاتون بازی‌های جدی در هر شهر ۳۰ میلیون تومان جایزه نقدی و تسهیلات تجاری‌سازی برای آثاری که به مرحله ساخت و انتشار برسند، در نظر گرفته است. همچنین ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی مجموعاً ۱۰ میلیون تومان جایزه نقدی و تسهیلات تجاری­‌سازی برای تیم‌هایی که از فنّاوری‌های مبتنی بر واقعیت گسترده در بازی خود استفاده کنند در نظر گرفته است.

در کنار این جوایز، تسهیلات تجاری‌سازی و حمایت‌های تکمیلی در قالب ساختار حمایتی همگرا به تیم‌های منتخب نیز اختصاص پیدا می‌کند تا بازی‌های برگزیده‌ای که نسخه پروتوتایپ آن در هکاتون ارائه می‌شوند در ادامه نیز ساخته و منتشر شوند.

گفتنی است جشن پنج‌سالگی جایزه بازی‌های جدی، مراسم اختتامیه و اعلام برندگان رویداد در روز ۵ آذرماه و به‌صورت نیمه‌حضوری برگزار خواهد شد.

/روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول