وزارت خزانه‌داری آمریکا داده‌های شخصی مردم را می‌خرد

مجازیست–وزارت خزانه داری آمریکا در ماه‌های اخیر جاسوسی‌های سایبری خود را گسترش داده و قراردادهایی را با شرکت‌های مختلف فناوری منعقد کرده تا بتواند اطلاعات خصوصی مردم را خریداری کند.

این وزارتخانه در آخرین گام به سراغ شرکتی به نام «بابل استریت» رفته تا داده‌های مرتبط با استفاده کاربران فضای مجازی از اپلیکیشن‌های مختلف را خریداری کند.

بررسی‌های اینترسپت نشان می دهد بابل استریت کارنامه سیاهی در زمینه نقض حریم شخصی کاربران دارد و اطلاعات خصوصی افرادی زیادی را از اینترنت جمع آوری کرده و به سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی ایالات متحده فروخته است.

بررسی‌های موسسه تک اینکوایرری نشان می دهد که وزارت خزانه داری آمریکا دومجموعه داده را از بابل استریت به دست آورده است. یکی از این مجموعه داده‌ها اعمال تحریم‌های مورد نظر آمریکا را تسهیل می کند تا تخلفات احتمالی در این زمینه مشخص شود و دیگری برای بررسی درآمدهای داخلی مردم آمریکا کاربرد دارد. از این طریق شناسایی موارد فرار مالیاتی تسهیل می شود.

از این طریق موقعیت مکانی افراد و دیگر داده‌های شخصی مربوط به استفاده از گوشی‌های شخصی جمع آوری شده و این در حالی است که کاربران عموما مطلع نیستند تا چه حد اطلاعات شخصی آنها سرقت شده و به دست خزانه داری آمریکا افتاده است.

اولین قرارداد در تاریخ ۱۵ جولای و به ارزش ۱۳۴۹۸۲ دلار با اداره کنترل دارایی‌های خارجی خزانه داری منعقد شده که یک مسئول اعمال تحریم‌های اقتصادی بر علیه ایران، کوبا و روسیه است. این اداره هیچ محدودیت قانونی را برای اقدامات خود نمی پذیرد.

برای بررسی فرارهای مالیاتی نیز تلاش می شود از طریق شبکه‌های اجتماعی داده‌های بیشتری در مورد افراد مانند وضعیت تاهل، آدرس، شرایط کاری و غیره شناسایی شود. این در حالی است که منتقدان می گویند برای انجام وظایف قانونی خزانه داری آمریکا نیازی به چنین اقداماتی نیست.

/ فارس به نقل از اینترسپت/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول