استخدام اینستاگرامی بازیگر بهانه ای برای تهدید و اخاذی از دختران جوان

مجازیستسرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتا اصفهان:

  • به دنبال شکایت شهروند خانم مبنی بر اینکه با هدف استخدام در حرفه بازیگری، اقدام به ارسال رزومه و تصاویر خود برای فردی ناشناس کرده و پس از آن مورد تهدید و اخاذی قرار گرفته است، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
  • شاکی پس از مشاهده آگهی استخدام بازیگر در یکی از صفحات اینستاگرامی درخواست خود را به فرد آگهی دهنده ارسال نموده و پس از دریافت تصاویر فاقد پوشش به بهانه تست و ارزیابی مهارت، اقدام به ارسال پیام های تهدید آمیز و تقاضای وجه در قبال عدم انتشار تصاویر کرده است.
  • با انجام تحقیقات تخصصی در فضای مجازی و اقدامات کارشناسان پلیس، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و پرونده جهت انجام اقدامات قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.
  • یکی از معضلات کاربران در فضای مجازی نقض حریم خصوصی است که به اشکال مختلف توسط سودجویان و کلاهبرداران انجام و منجر به تهدید، اخاذی و هتک حیثیت قربانیان می‌شود، علاوه بر این برخی افراد تمایل دارند به شهرت برسند و مورد توجه دیگران قرار بگیرند، در این حین سودجویان برای تحقق این خواسته از طعمه‌های خود می‌خواهند که تن به خواسته‌های نامتعارف آنها داده و اگر این کار را انجام ندهند، اقدام به انتشار تصاویر خصوصی آنها در فضای مجازی می نمایند.

/پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول