مصرف‌گرایی و حسرت، ره‌آورد دنبال کردن زندگی بلاگرها

مجازیست–کلمه‌ای که این روزها بیشتر به گوشمان می‌خورد «بلاگری» است. واژه‌ای که برای خودش دنیایی را ارمغان آورده است. هر یک از ما اگر در حیطه ی بلاگری کار نکنیم اما روزانه صفحات مجازی پرمخاطب را دنبال می کنیم.

بلاگری این روزها تبدیل به شغلی پردرآمد شده است و بلاگرها از هر راهی برای افزایش دنبال‌کننده‌ها و در نتیجه دریافت تبلیغ و کسب درآمد استفاده می‌کنند، نمایش زندگی خصوصی، لوکس و لاکچری، روابط عاشقانه، آموزش آرایش و رقص، سوءاستفاده از نوزادان و کودکان، ترویج فرهنگ غربی و… ازجمله این راه‌ها است.

زندگی هایی که به دنبال نمایش روابط خوب با همسر و همراهی او در تمامی کارها، تغییر خانه و دکوراسیون، مسافرت های عدیده از شهرهای ایران گرفته تا خارج از کشور حتی در دوران کرونا، خریدهای آنچنانی و … برنامه های هر روزه ی بلاگرها است که ناخودآگاه مخاطبان را به دنبال خود  می کشاند و سبب می شود که آن ها از بلاگر مورد نظرشان تقلید کنند.

آنچه که امروزه مشکل آفرین شده است مقایسه ی باطن زندگی مخاطبان با ظاهر زندگی بلاگر ها است.

از یک طرف خانم ها وقتی می بینند همسرشان با او همراهی نمی کند و یا توان خرید لباس و یا وسایل لوکس را ندارد شاکی می شوند و از طرفی دیگر آقایان شاکی می شوند که چرا شبیه فلان بلاگر نیستی و در نهایت منجر به فروپاشی خانوادهها می شود.

بدست آوردن پول با هر بهایی توسط برخی بلاگرها

سمیرا یکی از کاربران اینستاگرام  اظهار کرد: پیج های زیادی در اینستاگرام دنبال می کنم، آنچه که شاهد هستم مدام تبلیغات بلاگر ها است.

وی ادامه داد: شواهد نشان می دهد که بلاگرها پول زیادی را از این راه به دست می آورند خودم شاهد بودم که دختری اوایل ازدواجش زندگی آنچنانی را نداشت اما اکنون با گذشت سه سال از آن روزها، چند خانه، ماشین لوکس و ظاهر زندگی آنچنانی را دارد.

سمیرا عنوان کرد: البته بسیاری برای حذب فالوور لباس های نامناسب را بر تن می کنند و حتی حرکات نمایشی نامناسبی انجام می دهند به هر حال پول را به هر بهایی به دست می اورند.

پیج های اینستاگرامی، زندگی مان را از هم فروپاشید

سعید یکی دیگر از کاربران اینستاگرامی در گفت‌وگو با اظهار کرد: به طور کلی همسرم مدت زیادی از روز را در فضای مجازی به سر می برد، صبح اولین کاری که انجام می دهد چک کردن صفحات بلاگرهایی است که آن ها را دنبال می کند.

وی ادامه داد: همسرم مدام سر و وضع زندگی مان را با بلاگر ها مقایسه می کند و حتی در این رابطه با یکدیگر مشاجره و بحث هم کرده ایم.

سعید  در حالی که سرش را تکان می داد، عنوان کرد: تنوع طلبی همسرم در اثر دنبال کردن صفحات بلاگر ها، تمامی نداشت و خب من نیز توان مالی آنچنانی برای همراهی با او را نداشتم و همین موضوع سبب شده است که دوماه به خانه پدرش برود و درخواست طلاق کند.

مصرف گرایی و حسرت، ره آورد دنبال کردن زندگی بلاگرها

مریم مومنی، کارشناس مسائل خانواده و تربیت دینی:

  • مقایسه و حسرت ره آورد زندگی بلاگرها در فضای مجازی است.
  • آنچه که بزرگان همواره به آن تاکید کرده اند این است که ظاهر زندگی دیگران را با باطن زندگی خود مقایسه نکنیم چرا که آن ها تنها بخشی از زندگی خودشان را ان هم برای به دست آوردن منافعی در معرض دید قرار می دهند.
  •  رویدادهایی که در حال به‌تصویرکشیدن زندگی لاکچری و شیک و رفاه آن‌چنانی درعین‌حال بدون درد و مشکلات زندگی و فقط پرداختن به زیبایی‌های زندگی که آن‌هم زیبایی‌های مجازی است. به‌ تصویر کشیدن مسافرت‌ها و سفرهای مختلف؛ جشن تولدها و مراسم‌های پرهزینه و پرزرق‌وبرق و حتی جشن تعیین جنسیت که متأسفانه چند سالی است که رواج یافته و باعث شده که زوج‌های جوان به این سمت‌وسو رفته که جشنی را با این هزینه‌های سرسام‌آور تشکیل می‌دهند.
  • امروزه داشتن سواد رسانه ای یکی از ملزومات هر شهروندی در جامعه است چرا که با دانستن و آگاهی نسبت به تکنیک های اقناع و تفکر انتقادی در فضای مجازی با سلامت بیشتری در این عرصه حضور پیدا کنیم.
  •  بارها شاهد حسرت مراجعه کنندگانی بودم که زندگی خود را با یک بلاگر مقایسه کرده اند و در نتیجه نا امید به زندگی و آینده نگاه می کرد این در حالی بود که اگر تنها به زندگی خودش نگاه می کرد دارای پتانسیل های فراوانی بود.
  • گاهی حقیقت زندگی بلاگرها فاش می شود از جمله رفتار نامناسب همسری که تا دیروز هموراه او را همراهی م یکرد، طلاق و جدایی بلاگرها و … اما متاسفانه برخی دنبال کنندگان نمی خواهند باور کنند و همچنان به دنبال بخشی از زندگی این افراد هستند و از آنان تقلید می کنند.
  • امروزه شاهد عادات جدیدی در بین افراد جامعه هستیم از جمله آن که ارتباطات و رفت و آمدها د فضای واقعی کاهش  و از طرفی حضور در فضای مجازی و سبک زندگی غربی بیش از پیش افزایش یافته است؛ زندگی هایی که با سبک زندگی ساده و سالم ایرانی ـ اسلامی بسیار فاصله گرفته است.

/راه آرمان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول