عزم وزارت ارشاد برای حمایت از بازی‌های رایانه‌ای

مجازیست–بازی های رایانه ای مورد توجه جوانان ایران قرار گرفته است. بازی های رایانه ای با توجه به وضعیت اینترنت ایران ، مخاطبان خود را با مشکلاتی مواجه کرده است که از نگاه مسئولان دور نمانده و معاون امور محتوایی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اعلام کرده است که صنعت بازی های رایانه ای از رویکردهای هدف وزارت ارشاد در مسیر توجه و ترقی است.

یکی از برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم بر اساس سند محتوایی شبکه ملی اطلاعات، تقویت پلتفرم های توزیع و همچنین حمایت از بازی‌های رایانه‌ای متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی از طریق مزیت بخشی کیفی و اقتصادی است.

محمد صادق افراسیابی، معاون امور محتوایی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

  • سال گذشته سند محتوایی شبکه ملی اطلاعات به وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی ابلاغ شد که بر اساس این سند لازم است سرمایه گذاری لازم از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صنعت، معدن و تجارت و برخی نهادهای دیگر برای تقویت پلتفرم‌های توزیع صورت پذیرد.
  • بر اساس سند محتوایی شبکه ملی اطلاعات سرمایه گذاری برای پشتیبانی کلان محتوایی از صنعت بازی‌های رایانه‌ای از طریق اختصاص بودجه به خلق کاراکتر و تلاش برای همگرایی ظرفیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای مرتبط با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامل سینما، کتب داستانی کودک و نوجوان و … برای کاراکتر سازی و ترویج آن در سطح جامعه از جمله دیگر اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از این صنعت خواهد بود.
  • امیدوارم که با اجرایی سازی سند سیاست‌های حاکم بر برنامه ملی بازی‌های رایانه‌ای مصوب شورای عالی فضای مجازی و سند محتوایی شبکه ملی اطلاعات در دولت سیزدهم شاهد جهش صنعت بازی‌های رایانه‌ای در کشور باشیم.
  • ایده آل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که نه تنها شاهد پدیده مهاجرت بازی سازان به خارج از کشور نباشیم بلکه تدابیری اتخاذ شود که ایران کانون همکاری‌های منطقه‌ای در عرصه بازی‌سازی باشد.

/رکنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول