ناشران دیجیتال نباید از عنوان پلتفرم‌های فیلتر شده روی محصولات خود استفاده کنند

مجازیست–در پیامکی که برای ناشران دیجیتال ارسال شده است قید شده که آنان نمی‌توانند از نام پلتفرم‌هایی مانند تلگرام، یوتیوب و توییتر به هر شکل اعم از محیط نرم‌افزار یا روی بسته نرم‌افزاری خود استفاده کنند.

طبق اطلاعیه‌ای که از سوی مدیریت اداره صیانت و بررسی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی برای ناشران دیجیتال و نمایندگان آنها ارسال شده است، اگر نرم افزای نام پلتفرم‌های فیلتر شده را روی بسته‌های نرم‌افزاری خود ثبت کنند به آنها هولوگرام تعلق نمی‌گیرد.

پیامک ارسال شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ناشران دیجیتال

ناشر دیجیتال شخص حقیقی یا حقوقی است که مجوز عرضه و نشر محصولات و عناوین بر حامل دیجیتال، نشر بر خط، نشر تصدی پیامده (سامانه پیامکی)، نشر کاربر محور و … را از وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی دریافت کرده است.

هولوگرام‌دار کردن تمام نر‌م‌افزارهای تولیدی در بازار ایران یکی از برنامه‌های مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد است که با هدف پاکسازی بازار از محصولات ناسالم و با محتوای نامناسب انجام می‌شود. از همین رو تمامی نرم‌افزارها بایدپیش از اینکه در بازار توزیع شوند از مرکز توسعه فناوری‌ اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال هولوگرام دریافت کنند. این قانون مربوط به کپی رایت داخلی نرم افزار است و مطابق آن بررسی، گواهی ثبت، شناسنامه نرم افزار و پروانه انتشار پس از تکثیر هولوگرام تحویلی از سوی این مرکز روی آثار درج می شود.

در شرایط فعلی بسیاری از ناشران دیجیتال آدرس‌های شبکه‌های اجتماعی خود را روی بسته‌های نرم‌افزاری خود برای ارتباط بیشتر با مخاطبانشان درج کرده‌ بودند که با این اطلاعیه به نظر می‌رسد باید اقدام به حذف آنها از روی بسته‌های محصولات خود کنند.

/پیوست/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول