یک بار غرامت دادیم بس است

مجازیست– این پرونده علیه شرکت گوگل، توسط ریچارد لوید، مدیر سابق گروه حقوق مصرف کننده What مطرح شد. لوید ادعا کرد که گوگل از کوکی‌ها برای جمع‌آوری داده‌های مربوط به سلامت، نژاد، قومیت، جنسیت و تراکنش‌های مالی از طریق مرورگر وب سافاری اپل استفاده می‌کند، صرف نظر از اینکه کاربران تنظیمات شخصی سازی «حفظ حریم خصوصی» را انتخاب کرده‌اند یا خیر.

لوید مدعی شد که بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲، گوگل به طور مخفیانه اطلاعات بیش از پنج میلیون کاربر آیفون را جمع‌آوری کرده و سپس از داده‌ها برای سود تجاری سوءاستفاده کرده است. این شکایت به دنبال غرامت ۴٫۳ میلیارد دلاری برای کاربران انگلیسی آیفون است که گفته می شود اطلاعات آنها به طور غیرقانونی ردیابی شده است.

لرد لگات در جلسه دادگاه خود گفت که لوید بدون اثبات خسارت به دنبال غرامت برای میلیون ها نفر بوده است. شاکی بدون تلاش برای نشان دادن اینکه Google از داده‌های شخصی مربوط به آن شخص استفاده نادرست کرده است یا اینکه در نتیجه نقض خوانده شده توسط Google آسیب مادی و اجتماعی متحمل شده است، به دنبال خسارت برای هر یک از اعضای این کمپین است .

بدون اثبات این موارد، ادعای خسارت نمی تواند موفق باشد

با این حال، لگات گفت که ادعای لوید یک «شانس واقعی موفقیت» دارد اگر به جای اینکه آن را به عنوان یک دعوای نمایندگی مطرح کند، شاکی آن را به عنوان فردی پیگیری کند و خسارت محاسبه کند. لوید گفت:

  • ما به شدت ناامید هستیم که دیوان عالی نتوانسته است به اندازه کافی از مردم در برابر گوگل و سایر شرکت‌های بزرگ فناوری که قانون را زیر پا می‌گذارند محافظت کند.

گوگل گفت:

  • این ادعا مربوط به وقایعی بود که یک دهه پیش رخ داد و ما در آن زمان به آن‌ها خسارت پرداختیم. مردم می‌خواهند بدانند که در فضای آنلاین امن و مطمئن هستند، به همین دلیل است که ما سال‌ها بر ساخت محصولات و زیرساخت‌هایی تمرکز کرده‌ایم که به حریم خصوصی افراد احترام گذاشته و ازآن‌ها محافظت می‌کنند.

/سیتنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول