ترول‌های کپی‌رایت چه مشکلاتی درست می‌کنند؟

مجازیست–شبکه‌های اجتماعی خیلی گسترده شده‌اند و صاحبان پیج‌های اینستاگرامی و توییتری با فالوور بالا برای خودشان مشکلاتی دارند که ما از خیلی از آنها آگاهی نداریم.یکی از این مشکلات به تازگی دامن‌گیر اکانت‌های توییتر طرفداران گروه موسیقی BTS شده است.

برای مثال صاحب یک اکانت با ۲۳۳ هزار دنبال‌کننده در مورد این گروه گفته که چند توییت‌اش که شامل اسکرین‌شات‌ها و میم‌هایی بود که خودش گرفته و ساخته بود، چند هفته پیش حذف شده.

او وقتی موضوع را بررسی کرد متوجه شد که این مطالب را آدم‌هایی برداشته‌اند و با تغییراتی در یک وب‌سایت آپلود کرده‌اند و بعد گزارش داده‌اند که این مطالب از سایت دزدیده شده‌اند و نقض کپی رایت هستند!

اما چه گروهی پشت سر این حملات عجیب بوده؟

یک گروه که مقر آن در داکای بنگلادش است و هدف اعضایشان این است که حساب‌های شبکه اجتماعی با محتوای طرفداری افراطی و بنا به نظر خودشان «سمی» را پایین بکشند.

آنها پیج فیس‌بوکی هم دارند که در آن اسکرین‌شات‌هایی از افتخارات خود را درج گرده‌اند!

موضوع کپی رایت در شبکه‌های اجتماعی به مقدار زیادی متناقض شده و در آن افراط و تفریطهایی مشاهده می‌شود. از یک طرف یک منتقد فیلم حتی نمی‌تواند تکه کوچکی از یک فیلم را با خیال راحت آپلود کند و از سوی دیگر با تکنیک‌هایی برخی سکانس‌های متعدد از یک سریال یا فیلم تازه را آپلود می‌کنند. باز از سوی دیگر شما گاهی قطعه‌ای از یک صحنه تاریخی قدیمی را ممکن است آپلود کنید و همین قطعه چون در متن یک مستند بوده، توسط الگوریتم‌های اینستاگرام به اشتباه حذف می‌شود!

پیداست که در شرایط پررقابت پیج‌های و اکانت‌های طرفداری شخصیت‌ها و گروه‌های موسیقی، در بسیاری موارد سلاح کپی رایت برای به زیر کشیدن رقیب می‌تواند استفاده شود.

/یک پزشک به نقل از ورج/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول