دولت روحانی دل به فیلترینگ نمی‌داد

مجازیستمحمدجواد منتظری، دادستان کل کشور، در سخنرانی‌اش در دانشگاه آزاد تهران جنوب به‌مناسبت گرامی‌داشت روز دانشجو، به ماجرای فیلتر تلگرام و تلاش برای فیلتر اینستاگرام در دولت روحانی اشاره کرد:

  • دولت یازدهم و دوازدهم مخالف خواسته‌های کمیته‌ی فیلترینگ عمل می‌کرده است.
  • زمانی قاضی شکایتی کرد و تلگرام در شعبه‌ای رأی برای فیلترشدن آورد. اینکه بعدا آن قاضی مجرم شناخته شد، ربطی به فیلترشدن تلگرام ندارد، بحث مهم‌تر از این‌ها است.
  • در دولت حسن روحانی اراده‌ای برای فیلترینگ نبود، من طبق قانون رئیس کمیته‌ی فیلترینگ هستم. این کارگروه متشکل از ۶ وزیر یا نمایندگان آنان است و ۶ وزیر که جدا از دولت هستند. من در دوره آقای روحانی هرچه کردم که این کارگروه را با حضور وزرا تشکیل دهم، فقط دو بار توانستم.
  • آن دو بار هم به‌خاطر این بود که آقایان تصمیم گرفتند اقدامی در کارگروه انجام دهند که وارد جزئیات آن نمی‌شوم؛ ولی فقط آمدند بسیج شدند و رأی خودشان را دادند و رفتند. در سایر موارد یا در جلسات شرکت نمی‌کردند یا اگر شرکت می‌کردند، به آن‌ها گفته می‌شد درباره‌ی فلان چیز رأی ندهید.

ناگفته نماند سال گذشته، دادستانی با شکایت از وزیر ارتباطات دولت دوازدهم، محمدجواد آذری جهرمی، او را به جرم‌هایی مانند فیلترنکردن اینستاگرام و افزایش پهنای باند و نبستن فیلترشکن‌ها به دادگاه فراخواند.

/زومیت/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول