اینستاگرام فید تایم لاین را باز می‌گرداند

مجازیست–اینستاگرام می‌گوید که فید تایم لاین را باز می‌گرداند تا کاربران بتوانند به راحتی آخرین پست‌ها را ابتدا و به ترتیبی که به اشتراک گذاشته شده‌، ببینند. این شرکت متعلق به فیس بوک در سال ۲۰۱۶ این ویژگی را به نفع یک فید تولید شده توسط الگوریتم کنار گذاشت و پست‌هایی را نشان می‌دهد که فکر می‌کند کاربر بیشتر از همه دوست خواهد داشت. البته این الگوریتم هم به‌ عنوان یک گزینه مشاهده جایگزین باقی می‌ماند، اما شاید با سبک دیگری برای استفاده با موارد دلخواه به کار گرفته شود.

این شرکت با انتشار توییتی اعلام کرد در حال کار روی ارائه چندین راه جدید برای مشاهده فید‌های کاربران است. در این توییت آمده :

  • ما این قابلیت را روی موارد دلخواه آزمایش کرده‌ایم، راهی که می‌توانید تصمیم بگیرید چه پست‌هایی را می‌خواهید بالاتر ببینید و روی گزینه دیگری کار می‌کنیم تا پست‌های افرادی را که دنبال می‌کنید به ترتیب زمانی ببینید.

همچنین در این توییت بیان شده که

  • اینستاگرام برنامه دارد به طور بالقوه طیف وسیعی از راه‌ها را برای مردم ارائه کند تا فید‌های خود را مشاهده کنند، که احتمالاً شامل سیستم ایجاد شده توسط الگوریتم است که اینستاگرام در حال حاضر از آن استفاده می‌کند.

اینستاگرام پا جای پای توییتر می گذارد

تصمیم اینستاگرام برای معرفی مجدد فید تایم لاین خود منعکس کننده حرکت مشابهی است که توییتر در سال ۲۰۱۹ انجام داد. توییتر نیز حدود ۶ سال پیش فید تایم لاین خود را کنار گذاشت و به نفع الگوریتمی که بالاترین توییت‌ها را نشان می‌داد، کنار کشید. البته بعد از این اقدام بسیاری از کاربران توییتر از تغییر فید شکایت داشتند که باعث شد این پلتفرم دو سال پیش آن را بازگرداند.

با این حال، توییتر همچنان به بررسی نحوه معرفی این ویژگی ادامه می‌دهد و قصد دارد به کاربران این فرصت را بدهد تا گزینه توییت‌های اخیر را در بالای تایم لاین خود پین کنند. این قابلیت به کاربر امکان می‌دهد بین جدیدترین توییت‌های خود و برگه Home که پست‌های مطابق با الگوریتم را نشان می‌دهد، انتخاب کنند.

باید دید که آیا اینستاگرام فید زمان خود را به روشی مشابه ارائه می‌دهد یا خیر. آنچه واضح است این است که هر دو شرکت تنظیمات الگوریتم را ترجیح می‌دهند، زیرا آزمایش‌های قبلی نشان داده‌اند که افرادی که از این تنظیمات استفاده می‌کنند زمان بیشتری را در برنامه صرف می‌کنند که نتیجه آن افزایش بیشتر حضور کاربران است.

حرکت اینستاگرام برای بازگرداندن جدول زمانی نشان می‌دهد که کاربران زیادی درخواست این ویژگی را داشته اند.

/باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیجیتال ترند/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول