فیس‌بوک، یوتیوب و واتس‌اپ محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی در ۲۰۲۱ شدند

مجازیست–متا (Meta) که قبلاً با اسم فیس‌بوک شناخته می‌شد، مالک چهار پلتفرم پراستفاده از پنج پلتفرم است. بخش عظیمی از کاربران متا در واقع کاربران پلتفرم فیس‌بوک هستند که حدود ۲.۹ میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد.

اینفوگرافی غول‌های شبکه‌های اجتماعی در ۲۰۲۱

بیشترین کاربران فیس‌بوک از نظر جغرافیا به ترتیب در هند (۳۵۰ میلیون کاربر)، ایالات متحده آمریکا (۱۹۳.۹ میلیون کاربر) و اندونزی (۱۴۲.۵) زندگی می‌کنند. واتس‌اپ پلتفرم دیگر متا است که حدود دو میلیارد کاربر دارد و در رتبه سوم پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی از نظر تعداد کاربران قرار داد. بیشترین تعداد کاربران این اپ در هند (۳۹۰ میلیون کاربر) و برزیل (۱۰۸ میلیون کاربر) هستند.

به گزارش ویژوال کپیتالیست، جایگاه دوم بعد از شرکت مادر متا را تنسنت با سه‌ پلتفرم وی‌چت، Qzone و QQ از آن خود کرده است. به طور متوسط در وی‌چت هر روز ۴۵ میلیارد پیغام ردوبدل می‌شود.

متوسط تعداد کاربران ماهانه ۱۰ رسانه اجتماعی محبوب

آلفابت با یوتیوب در رتبه سوم قرار گرفته است. این پلتفرم پخش ویدئو که در ۲۰۰۵ تاسیس شد در حال حاضر بیش از ۵۰ میلیون تولیدکننده محتوا دارد که تقریباً در هر دقیقه ۵۰۰ ساعت محتوای ویدئویی به اشتراک می‌گذارند.

با فاصله اندک از آلفابت، Bytedance در رتبه چهارم جا گرفته است که در مجموع ۱.۶ میلیارد کاربر در دو پلتفرم خود تیک‌تاک و Douyin دارد.

در حال حاضر حدود ۴.۵ میلیارد نفر در جهان از یکی از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؛ یعنی تقریباً ۵۷ درصد جمعیت دنیا روزانه حدود ۲.۵ ساعت را در این پلتفرم‌ها می‌گذرانند. با وجود کاربران پرتعداد شبکه‌های اجتماعی، فقط معدودی از پلتفرم‌های محبوب جهان بازار را تحت کنترل دارند.

/پیوست/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول