رفاه مردم به توسعه استارت‌آپ‌ها و پلتفرم‌های خرید آنلاین گره خورده است

مجازیستعلی اصغر عنابستانی، رئیس کمیته اشتغال و روابط کار کمیسیون اجتماعی مجلس درباره نقش استارت آپ ها و پلتفرم های خرید آنلاین در اقتصاد کشور و ضرورت حمایت از این حوزه، بیان کرد:
  • توسعه این استارت آپ ها و پلتفرم ها باعث تسهیل دریافت کالا و خدمات از سوی مردم شده است، بنابراین کشور باید به سمت حمایت از استارت آپ ها و پلتفرم های خرید آنلاین حرکت کند و ما باید به این سمت برویم که نظام بازار کشور به روز باشد.
  • امروز رفاه مردم به توسعه پلتفرم ها گره خورده است، این پلتفرم ها و استارت آپ ها باید بیشتر به کالاهای داخلی متکی شوند و در داخل این پلتفرم ها نیز حتما باید ضوابطی در نظر گرفته شود که کالاهایی با کیفیت و با قیمت مناسب به دست مردم برسد، حتی مشوق هایی نیز باید برای این موضوع در نظر گرفته شود که وزارت صمت در حال انجام اقداماتی در این حوزه است.
  • اقتصاد در حال گردش ایجاد شغل خواهد کرد، ما هر چقدر بتوانیم گردش فروش کالاهای داخلی را در استارت آپ ها و پلتفرم ها گسترش دهیم در حقیقت نوعی کمک به تولید کشور کرده و نوعی اشتغالزایی در این بخش نیز صورت می گیرد. ما هرچقدر گردش اقتصادی را در بستر این پلتفرم ها افزایش دهیم، بستر اشتغال را برای جوانان کشور نیز فراهم می کنیم.
  • مدت هاست ما در حوزه رمزارزها با وجود اینکه یکی از ظرفیت های خوب برای اقتصاد کشور است، دچار غفلت شده ایم. بانک مرکزی نیز موظف شده آئین نامه ای را برای مبادلات رمزارزها و صرافی های دیجیتال آماده کند اما تعلل شده است.
  • توجه به اقتصاد دیجیتال در دنیای امروز ضروری است، بستن، راهکار نیست بلکه ما باید به دنبال ضابطه مند کردن این فضا باشیم. ما باید راهکارهای لازم را پیش بینی کرده تا اقتصاد کشور به سمت اقتصاد دیجیتال و مارکتینگ در فضای مجازی حرکت کند.

/ایسنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول