تفاهم صداوسیما و ارشاد برای نظارت بر شبکه نمایش خانگی

مجازیستپیمان جبلی، رییس صداوسیما در حاشیه مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدا درباره نتیجه و روند مذاکره صداوسیما با وزارت ارشاد برای نظارت بر سریال‌ها و تولیدات شبکه خانگی گفت:

  • ما پیش نویسی را تهیه کردیم و خدمت وزیر ارشاد ارایه دادیم که با موافقت کلی هر دو طرف مواجه شده است.
  • ما بر روی این پیشنهاد مشترک که بین ما و وزیر محترم ارشاد است، کارهای نهایی را انجام می‌دهیم و امیدواریم ظرف روزها و هفته‌های آینده آماده شود و به راهکاری مشترک منتهی شود.
  • به صورت طبیعی نظارت بر محتوای نمایش خانگی و نظارت بر انتشار محتوای خانگی بر عهده ساتراست اما حتماً وزارت ارشاد به عنوان دستگاه فرهنگی بسیار مهم در کشور در این فرایند نقش موثر خود را خواهد داشت.
  • تحقق تحول در دستگاه فرهنگی گسترده و پیچیده صداوسیما مسئله یک شب و یک روز نیست که باید طی یک فرایند اتفاق بیفتد. رویکرد تحولی در صداوسیما در دوره جدید، مشمول تحول در محتوا و تحول در ساز و کارها خواهد بود.
  • ما با آسیب‌شناسی دقیق تلاش می‌کنیم با استفاده از نظر کارشناسان داخل و خارج سازمان آسیب‌های فرایندهایی را که منجر به شرایطی شده که از ظرفیت رسانه ملی نشود حداکثر استفاده را کرد، شناسایی می‌کنیم.
  • این آسیب‌ها به تدریج ما را به تحول در رویکرد می‌رساند و بعد تحول در محتوا. تحول در ساز و کارها و ساختارها و مناصب را موکول کردیم به تحول در رویکرد و محتوا و هر ساختار و هر جایگاهی که به این تحول کمک کند باقی خواهد ماند و هر ساختاری که نتواند با این تحول همراهی کند تغییر خواهد کرد.
  • ما در چهارماهی که پشت سر گذاشتیم جلسات بسیار مفصل و متعددی را با همه کارشناسان و مدیران در داخل و بیرون سازمان داشتیم. قصدمان این نیست که تحولی نمایشی انجام دهیم بلکه می‌خواهیم تحول ریشه دار و پایدار و ماندنی انجام دهیم تا رسانه ملی به ظرفیت لازمی که دارد برسد.
  • درباره بازگشت عادل فردوسی‌پور باید بگویم که هر بار که این سوال مطرح می‌شود جواب من همان است، عادل فردوسی پور کارمند صدا و سیما است. از نظر ما نیروی سازمان صدا و سیما هستند و هیچ‌گونه منعی وجود ندارد و ما در خدمت ایشان هستیم درواقع حضور عادل فردوسی پور بلامانع است.

/مهر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول