توصیه هایی به عکاس ها برای استفاده تجاری از اینستاگرام

مجازیستبا توجه به این امر که محور اصلی شبکه اجتماعی اینستاگرام بر روی ارسال عکس است، بهترین فرصت برای فعالیت عکاس ها شکل گرفته است. درواقع با توجه به این امر که امروزه دوربین های عکاسی به حدی پیشرفته هستند که از آنها برای تهیه فیلم نیز می توان استفاده نمود، برای این دسته از افراد موقعیت های شغلی فوق العاده ای وجود خواهد داشت. با این حال در گام نخست ضروری است تا برای خود اعتبار و شهرتی را به دست آورید. درواقع این امر درست اقدامی است که برای من نیز در این شبکه رخ داده و باعث شده است تا موقعیت های شغلی متعددی را به دست آورم. به همین خاطر قصد دارم تا تجربیات خود در این زمینه را با شما به اشتراک بگذارم.

۱-آنالیز هشتگ ها را جدی بگیرید

شما باید با استفاده از نرم افزارهای موجود، اقدام به پیدا کردن ترندهای جدید نمایید. این امر باعث خواهد شد تا شانس دیده شدن شما، به مراتب بیشتر شود. در کنار این موضوع توجه داشته باشید که می توانید از هشتگ های مورد استفاده از سوی سایر عکاس ها نیز استفاده نمایید. همچنین بهتر است که حوزه کاری خود را محدود نکنید. این امر باعث خواهد شد تا شانس پیدا کردن موقعیت های شغلی به مراتب بیشتری را داشته باشید.

برای مثال ممکن است شما چندان تمایلی به عکاسی صنعتی و عکاسی از غذا نداشته باشید و تمرکز شما بر روی پرتره و مدلینگ باشد، با این حال توصیه می شود که به صورت مداوم، چندین تصویر را نیز از حوزه های دیگر تهیه نمایید تا تنوع خوبی را داشته باشید. در کنار این موضوع فراموش نکنید که برای عکاسی مناسب، نیاز به یکسری امکانات است که لنز مناسب، الزام اولیه است.

به همین خاطر بهتر است که در این رابطه سرمایه گذاری خوبی را داشته باشید تا خروجی کار شما، کاملا چشم نواز باشد. با این حال این امر نیز یک واقعیت است که همه چیز به امکانات محدود نشده و لازم است تا به دنبال تقویت مهارت های خود نیز باشید. نکته دیگری که نباید فراموش کنید این است که از هشتگ های برندها استفاده کنید تا شانس همکاری با آنها افزایش پیدا کند.

۲-از صفحات مختلف کمک بگیرید

بسیاری از صفحات هستند که تصاویر مختلف را بازنشر کرده و این امر باعث می شود تا شانس دیده شدن بالاتری را داشته باشید. در این رابطه اکثر موارد رایگان بوده ولی طبیعی است که صفحه هایی که برند شده اند، در ازای مبلغی اقدام به این اقدام نمایند. به صورت کلی چنین اقدامی کاملا مناسب خواهد بود. همچنین شما می توانید با سایر عکاس ها و یا افراد مختلف همکاری داشته باشید.

اقدام به تبلیغ یکدیگر نمایید. در این رابطه برخی از عکاس ها با یک یا چند اینفلوئنسر و یا واینر(کمدین های شبکه های اجتماعی) همکاری می کنند تا به واسطه آنها به شهرت لازم برسند. برای مثال شما می توانید حتی به صورت رایگان اقدام به ضبط و یا عکاسی های موردنیاز این دسته از افراد نموده و در ازای آن بخواهید که شما را تبلیغ نمایند. این امر اگرچه سخت است، با این حال هزینه ای است که برای رسیدن به جایگاه مطلوب خود، باید متحمل شوید.

۳-داستان سرایی داشته باشید

اگرچه ممکن است تصور نمایید که برای جذب مخاطب صرفا قرار دادن تصاویر خود کافی خواهد بود، با این حال این موضوع باعث می شود که پس از مدتی برای مخاطب خود بیش از حد تکراری شوید.

در این راستا توصیه می شود که برای هر پست، یک متن جداگانه تهیه نمایید. برای مثال می توانید دلیل انتخاب سوژه و مراحلی که برای تهیه این عکس طی شده است را شرح دهید. این امر خود باعث خواهد شد تا صفحه شما، محوریت آموزشی نیز پیدا کند. در کنار این موضوع برخی از افراد تصویر قبل و بعد از ویرایش تصاویر را نیز منتشر می کنند که باعث خواهد شد تا تسلط شما بر روی نرم افزارها، نمایان شود.

با این حال از جمله اقداماتی که کمتر به آنها توجه شده است این است که افراد تصویر خود را به نمایش درآورده و با مخاطبان خود به صورت مستقیم در لایو، صحبت نمایند. در کنار این موضوع نمایش پشت صحنه، از دیگر مواردی است که با بازخوردهای بسیار خوبی همراه بوده است.

۴-نظم کاری را جدی بگیرید

از دیگر نکاتی که باید مورد توجه جدی شما قرار گیرد، نظم کاری است. در این راستا توصیه می شود که برنامه ای مشخص برای اقدامات خود داشته باشید. برای مثال ممکن است در ماه، دو تصویر شما به عکاسی از بناهای قدیمی اختصاص داشته باشد.

تحت این شرایط شما باید این نظم را رعایت کرده و برنامه هفتگی خود را در اختیار مخاطب قرار دهید. در کنار این موضوع توصیه می شود که همواره نظرسنجی داشته باشید. این امر نه تنها به بهبود روابط شما منجر خواهد شد، بلکه زمینه را برای پیدا کردن حوزه های مورد علاقه مخاطبین، به وجود می آورد.

۵-مدارک تخصصی خود را به نمایش بگذارید

توصیه من به تمامی علاقه مندان به عکاسی که قصد کسب درآمد از این حرفه را دارند این است که حداقل یک مدرک معتبر را دریافت کنند. این امر درست به مانند وجود مدارک معتبر برای یک برند است. تحت این شرایط اعتماد کردن به شما بسیار ساده تر خواهد بود.

همچنین بررسی اقدامات انجام شده از سوی عکاس های مختلف، باعث خواهد شد تا به ایده های جدیدتری دست پیدا کنید. درواقع به هر میزان که تصاویر بیشتری را مشاهده کرده باشید، ایده های بیشتری را نیز خواهید داشت. در این رابطه یاد گرفتن زبان بدن، به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید ژست های به مراتب بهتری را انتخاب نمایید.

۶-تنها به اینستاگرام محدود نباشید

در نهایت توصیه می شود که خود را تنها به اینستاگرام محدود نکرده و در بخش های متنوعی فعالیت داشته باشید. برای مثال شما می توانید تصاور خود را در سایت ها و شبکه های اجتماعی دیگر نیز منتشر کرده و حتما در شبکه لینکدین حضور داشته باشید.

این امر باعث خواهد شد تا شانس پیدا کردن موقعیت های شغلی بیشتری را داشته باشید. در کنار این موضوع فراموش نکنید که شما باید چندین تصویر از زاویه های مختلف و با تنظیمات گوناگون را بگیرید تا در نهایت بهترین گزینه را در صفحه خود قرار دهید.

با رعایت این شش اصل شما قادر خواهید بود تا از مهم ترین شبکه اجتماعی حال حاضر جهان، کسب درآمدهای قابل توجهی را داشته باشید. درواقع پس از رسیدن به محبوبیت لازم، شما می توانید در هزینه تبلیغات نیز فعالیت داشته و منابع درآمدی خود را متنوع نمایید.

/فرصت امروز به نقل از canva/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول