خرید و فروش ملک در شبکه های اجتماعی
به گزارش «وبلاگنیوز» و به نقل از خبر آنلاین، با توجه به مطالعات انجامشده توسط مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت، ضریب نفوذ اینترنت در بین ایرانیان بیش از ۵۳ درصد محاسبهشده، به روایتی، حدود ۴۰ میلیون ایرانی به فضای مجازی دسترسی دارند. هرچند هنوز شیوههای استفاده از اینترنت برای سهولت زندگی روزمره برای مردم ایران چندان مرسوم نیست و بیشتر مردم وقت خود را در شبکههای اجتماعی و وبسایتهای تفریحی سپری میکنند، اما شاید همین مسئله شبکههای اجتماعی را به یک فرصت اقتصادی برای ایرانیان تبدیل کرده است.
فضایی چون اینستاگرام علاوه بر سرگرمی و ارتباط با دوستان به فضایی برای تبلیغات یا توسعه فروش شرکتهای مختلف در حوزههای مختلف تبدیلشده است. بازار مسکن هم از این قاعده مستثنا نبوده و فعالان این حوزه اقتصادی نیز سعی کردهاند از این پتانسیل استفاده کنند.
طبق پژوهشی که توسط اتحادیه املاک آمریکا و گوگل انجامشده است ضریب نفوذ اینترنت در آمریکا ۷۴ درصد است و بیش از ۹۰ درصد از این تعداد پیش از اقدام به خرید یا اجاره خانه جستجوی خود را از اینترنت آغاز میکنند. هنوز اطلاعات دقیقی درباره میزان استفاده ایرانیان از خدمات جستجوی آنلاین ملک در دسترس نیست اما با جستجوی چند کلمه خانه، مسکن و املاک در اینستاگرام یا فیسبوک صفحات بسیاری درباره خرید، فروش یا اجاره ملک پیدا خواهد شد.
به گزارش اسکانو در یک بررسی محدود بیش از ۵۰ صفحه مختلف فارسی در اینستاگرام درزمینهٔ مشاوره، خریدوفروش ملک در شهرهای مختلف ایران بهویژه شهرهای چون تهران، تبریز، مشهد و کیش وجود دارد. برخی از گمانهزنیها بر اساس میزان دریافت نرمافزار اینستاگرام در کافه بازار نشان میدهد که حدود پنج میلیون ایرانی در اینستاگرام فعال هستند و این رقم فرصت مناسبی برای ارائه محصولات و خدمات در این حوزه است. در حال حاضر بیش از ۵۵ هزار ملک قابل معامله تنها در وب سایت اسکانو به ثبت رسیده است که نشاندهنده فرصتی مناسب برای متقاضیان مسکن در فضای مجازی است تا باصرفه جویی در هزینه و زمان بهراحتی ملک خود را انتخاب و معامله کنند.
انتهای پیام/.