با آقای آذری جهرمی اختلاف عقیده داریم

محسن غفاری مدیرعامل پیام رسان ایتا در جمع خبرنگاران:

  • اگر فضای مجازی یک جبهه باشد، ما وارد جنگی با همه اعضای خانواده و دوستان خود شده ایم و سپس تلفات شدیدی را نیز بالطبع به دنبال داریم.
  • البته رسانه ها از هر ابزاری برای رساندن پیام خود استفاده می کند. منطقی این است که هر کدام از ما نفع کلی جامعه را نگاه کنیم؛ رسانه اگر تنها وظیفه خود را رسانه خود ببیند، به دنبال جذب مخاطب برود، اما رسانه باید به دنبال اثرگذاری باشد، در بسیاری از فضاها حضور ما به دشمن کمک می کند.
  • شرکت ما از سال 85 آغاز به کرده است، سابقه ما مشخص است و در خود سایت ایتا هم بیان شده که شرکت طوبی و هاتف دو شرکت قبلی ما هستند و سهامداران آن ها خصوصی هستند.

پیام رسان ایتا رسانه های جبهه انقلاب را یک سروگردن بالا آورد

  • پیام رسان ایتا رسانه های جبهه انقلاب را یک سروگردن بالا آورد، عنوان کرد: امروز ما یک فضایی ایجاد کردیم که بیش از 5/2 میلیون مخاطب خاص خود برسانیم؛ اگر رسانه ها به دنبال این باشند که به مخاطب خاص خود پیامی را برسانند، ایتا این فض را فراهم کرده است.
  • ایتا چندین امکان جدید آورده است که هنوز در تلگرام نیز وجود ندارد که مهم ترین امکان، هشتک است؛ سرچ هشتک یک امکانی است که به ایتا اضافه شده است و دیگر نیاز نیست در تمام کانال های ایتا عضو باشید و یک قابلیت جست و جوی سراسری است.

قابلیت های جدید مدیریت گروه که به زودی در ایتا اضافه می شود

  • به زودی سیستم پرداخت هم به پیام رسان اضافه می شود که کانالی امن برای خرید و پرداخت است که پرداخت های شبکه ای نیز به آن اضافه می شود.
  • در پرداخت شبکه ای امکان پرداخت چند نفری و یا تقسیم مبلغی بین اعضای یک گروه فراهم است که به زودی رونمایی می شود.
  • شبکه های اجتماعی دو قابلیت عمده دارند که ایجاد صفحه اختصاصی و درج نظر در زیر پیام ها است؛ در حال حاضر شما می توانید در ایتا کانال ایجاد کنید که به نوعی همان صفحه است و  احتمالا کامنت هم به امکانات ایتا اضافه شود.

صفحه اختصاصی به امکانات ایتا اضافه نمی شود

  • درحال حاضر ایتا امکان لایک ندارد. این پیام رسان در حال حاضر صفحه اختصاصی ندارد و بعید است این امکان را اضافه کنیم.
  • به دنبال پیاده سازی ایده هایی فارغ از ایده های موجود در دنیا هستیم. با ایجاد این جذابیت ها به دنبال یک شبکه اجتماعی بومی هستیم و عیب های شبکه های اجتماعی بومی را نداشته باشیم.

ایتا وام 5 میلیاردی دولت را دریافت نکرد

  • این تسهیلات یک وام پنج میلیاردی با هشت درصد سود و خواب یکساله بود که سه پیام رسان داخلی این وام را دریافت کردند اما ایتا این وام را دریافت نکرد و اعتقاد داریم نمی توان با این وام به نقطه مطلوبی رسید.
  • بازپرداخت این وام با سود هشت درصد بود و این سود برای ما شبهه بود.

با آقای آذری جهرمی اختلاف عقیده داریم

  • یک اختلاف اعتقادی بین ما و آقای آذری جهرمی در نگاه به فضای مجازی وجود دارد؛ البته اگر جایی گیر کردیم و به ایشان اطلاع می دادیم، به صورت محدود کمک می کرد؛ اما آیا از ایشان در جایگاه وزارت ارتباطات راضی هستید، نه؛ ما از جایگاه ایشان توقع بیشتری داریم و کار بیشتری نیز می توانستند انجام دهند.
  • به صورت محدود در بحث پهنای باند به ما کمک کردند، اما اینکه در زمینه سرور به ما کمک کنند و یا اینکه به دنبال پیام رسان ملی باشیم، اینگونه نبوده است.
  • آن چه را که می خواستیم و وظیفه دولت می دانستیم از آذری جهرمی خواستیم. شخص آقای وزیر اعلام کرد که در توان من اجرای این کار نیست و در حد محدودی که مرکز ملی فضای مجازی در مورد پهنای باند و سرور موظف کرده  بود، کمک کرد.
  • دو شرکت سامانه فناوری طوبی و مرکز فرهنگی هاتف منبع درآمد ایتا هستند، فعلا سرمایه گذار نداشتیم، و منبع مالی خاصی نداریم، امیداریم اگر سیستم پرداخت آن راه بیفتد بخشی از هزینه های ما را جبران کند

هنوز به سمت تبلیغات حرکت نکرده ایم

  • ایتا به سمت تبلیغات نرفته است و امیداریم به این سمت هم حرکت نکنیم.
  • یکی از معضلات کشور عدم طراحی سیستم اقتصاد تولید محتوای داخلی است. در حال حاضر شما به عنوان صاحب محتوا تولید می کنید و در شبکه اجتماعی به نام اینستاگرام می گذارید و مخاطب شما به اپراتورها هزینه می دهد تا این محتوا را دریافت کند، از این هزینه کرد محتوا هیچ مبلغی به تولیدکننده محتوا نمی رسد و تا وقتی این اتفاق ایجاد نشود، اکوسیستم تولید محتوای فضای مجازی شکل نمی گیرد.

کم کاری آقای وزیر در طرح سیستم اقتصادی تولید محتوای داخلی

  • برای مثال وقتی کتابی می خرید، بخشی به نویسنده، بخشی به ناشر، بخشی به ویراستیار می رسد، اما سیستم محتوا در کشور در سطح فضای مجازی شکل نگرفته است.
  • از سال 95 یک طرح «خانواده محتوا» که اکوسیستم اقتصادی محتوای کشور است -و وزیر فعلی ارتباطاات هم در همان سال پیگیر این طرح بود- مطرح شده است. این طرح متاسفانه در همین وزارت ارتباطات بر روی زمین مانده است و در صورت اجرا کمک می کندتا ایتا بتواند هم هزینه محتوا را دریافت کند و هم قسمتی از آن را به تولیدکنندگان محتوا در کانال داران خود بدهد.
  • تمام خبرگزاری ها در ایتا حضور دارند و البته اینگونه نیست که این رسانه ها مخاطب جذب کنند، شبکه اجتماعی با تبلیغات شکل نمی گیرد، با بازاریابی اجتماعی شکل می گیرد و تبلیغات اثرگذاری ندارد.

مخاطبان رسانه ها را به سمت ایتا کشاندند

  • هیچ وقت رسانه ها مخاطب را به ایتا نمی آوردند، مخاطبان هستند که خبرگزاری ها را وادار می کنند به این سمت بیایند.
  • بسیاری از خبرگزاری ها ابتدا به ایتا وارد نشدند، اما با حضور مخاطبان در ایتا خبرگزاری ها هم بر روی ایتا تمرکز کردند. ایتا پیام رسانی است که نه عضو به اصطلاح فیک و نه بازدید غیر واقعی مانند تلگرام دارد.

/دانا/

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.