فراخوان بخش وبلاگ جشنواره آینده روشن اعلام شد

امام زمان(عج)جشنواره ها و مسابقات- دومین جشنواره آینده روشن در بخش های انتخاب وبلاگ‌های تخصصی مهدویت، انتخاب وبلاگ‌های عمومی مهدوی و انتخاب وبلاگ‌ اولی‌ها برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار «وبلاگ نیوز» و به نقل از خبرگزاری شبستان، دومین جشنواره بین‌المللی آینده روشن با توجه به گسترش روزافزون وبلاگ‌نویسی در دنیای مجازی و گرایش کاربران به این جریان با هدف ایجاد انگیزه برای وبلاگ‌نویسان و بالابردن سطح کیفی وبلاگ‌های مهدوی جشنواره وبلاگ را در سه بخش برگزار می کند.

این جشنواره در بخش های انتخاب وبلاگ‌های تخصصی مهدویت، انتخاب وبلاگ‌های عمومی با رویکرد مهدویت و انتخاب وبلاگ‌ اولی‌ها (وبلاگ‌هایی که هم‌زمان با آغاز ثبت‌نام شروع به کار کرده‌اند) برپا می شود.

شاخص های فرمی و محتوایی از معیارهای انتخاب وبلاگ برتر است. در شاخص‌های فرمی (شکلی) به انتخاب عنوان وبلاگ و جذابیت عنوان آن، سابقۀ فعالیت وبلاگ (در دو بخش وبلاگ‌های عمومی و تخصصی)، بروز رسانی منظم و متناوب، شیوه بدیع در نگارش یادداشت‌ها، جذابیت بصری وبلاگ، استقبال از نوشته‌ها (از طریق کاربران)، میزان توجه به کامنت‌ها از طریق پاسخ‌گویی و مرور ساده و سریع وبلاگ توجه می شود.

از دیگر شاخص‌های فرمی انتخاب وبلاگ برتر می توان به میزان ارتباط با سایت‌ها و وبلاگ‌های دیگر، رعایت و احترام به مالکیت فکری و معنوی آثار افراد دیگر، میزان استناد به مراجع مورد استفاده در نوشته‌ها، انتخاب مناسب عنوان برای نوشته‌ها، ارتباط مستقیم وبلاگ با سرفصل‌های موضوعی جشنواره، میزان نوآوری در وبلاگ و استفاده از زبان‌های دیگر در ارایه مطالب اشاره کرد.

در شاخص‌های محتوایی به استفاده از مطالب با محتوای مناسب و مستند در حوزه معارف مهدوی، تداوم موضوعی در نوشتارها، زبان ساده در ارایه مضامین، میزان وفاداری نویسنده به موضوعات مطروحه و عدم تناقض محتوایی مطالب، تنوع در شیوه ارائه مضامین، طرح مضامین بکر و رویکردهای نو در ارائه مفاهیم، هم‌سویی با سرفصل‌های موضوعی جشنواره، فعالیت بلاگر در شبکه‌های اجتماعی فعال در محیط وب در راستای ترویج مفاهیم مهدوی توجه می شود.

موعود و انتظار پویا، موعود و صلح جهانی، موعود و روابط بین‌الملل، شناخت وظایف منتظران موعود، انتظار موعود و امیدبخشی، جنگ و صلح در سایه‌سار موعود، موعود و محرومان جهان، مصلح کل و جنگ‌ها و ناامنی‌ها، موعود در ادیان: ابراهیمی، غیرابراهیمی، نقش امام زمان در هدایت جامعه، ابعاد شخصیتی امام عصر، ویژگی‌های مهدی‌یاوران، ارتباط قیام حسینی با قیام امام عصر، منجی جهانی و بسط گفتمان عدالت‌محوری، ظرفیت‌های ناشناخته مهدویت در عرصه‌های علمی، فرهنگی و هنری برخی از سرفصل‌های موضوعی پیشنهاد شده در بخش عمومی است.

ترسیم ابعاد جامعه آماده ظهور، آرمان‌خواهی و نقش آن در توسعه انسانی در پرتو اندیشه مهدویت، جامعه، دولت زمینه‌ساز و بحران‌های جهانی، فن‌آوری ارتباطات در عصر ظهور، تصویرگرایی پایان تاریخ در ادیان ابراهیمی و تصویر آرمان‌شهر در ادیان و مذاهب از دیگر عناوین پیشنهادی بخش عمومی است.

از عناوین پیشنهادی برای سرفصل‌های موضوعی بخش اختصاصی می توان به اعتقاد به منجی و نقش آن در ایجاد خلاقیت‌های هنری، اعتقاد به منجی عامل وحدت میان ادیان، اعتقاد به منجی و زمینه‌سازی برای ظهور و وظایف هنرمندان، سازمان‌های جهانی در سایه‌سار امید به موعود، ترسیم ابعاد جوامع منتظر موعود و آینده‌پژوهی با رویکرد مهدوی اشاره کرد.

بنابراین گزارش ثبت‌نام در جشنواره فقط از طریق سایت انجام می شود. فرم ثبت‌نام در سایت دبیرخانه دومین جشنواره بین‌المللی آینده روشن به نشانی www.miremehr.ir موجود است همچنین تصویر صفحۀ اول وبلاگ نیز به نشانی دبیرخانه ارسال شود.
انتهای خبر/.

خبرنگار: سیدجعفر فاطمی نوش آبادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول