محسنات تخصصی شدن وبلاگ نویسی

رسانه وبلاگ9یادداشت: با توجه به اوضاع و سطح علمي و فرهنگي فضاي وب و وب نويسي و لزوم تخصصي شدن وبلاگ نويسي و همچنين با توجه به سرعت رشد و نمو وبلاگ نويسي مخرب، بايد هر چه سريعتر در زمينه تخصصي شدن اين حرکت و يا بهتر بگويم اين پديده ارزشمند قدمهايي محکم برداشت و براي ايجاد انگيزه در اين زمينه بايد نيرو و توان و ابزار کافي را در دست گرفت تا بهتر و سريعتر به اين مهم دست يافت.

هميشه ثابت شده است کساني در يک حرکت موفق هستند که بينش و ديد کافي و همچنين از علم بالا بهرمند بوده اند. ما در فضاي سايبري و وبلاگستانها انچه نياز منديم اين است که از تخصص و ابزار و همچنين همت والا و انگيزه کافي بر خوردار شويم. همچنين همکاري و مساعدت هاي خدماتي و پشتيباني نقش سازنده و بنيادي را در اين زمينه ايفا ميکنند.

اگر دغدغه هاي سود مند شدن اين فضا و اين علم نباشد هرگز دستيابي به تخصصي شدن نميتواند کمکي بنمايد. در طي بررسي هاي بعمل آمده در فضاي وبلاگستانهاي فارسي که در حال حاضر فعاليت دارند شايد بتوان گفت 20 درصد از نويسندگان داراي محتواي علمي و تخصصي هستند که اين از اين رقم، 10 درصد را موسسه هاي تحقيقاتي و علمي کشور ودر کل ادارات آموزش و فرهنگ عالي آنها را ايجاد نمودئه اند و 10 درصد ديگر را افراد متخصصي تشکيل مي دهند که اين افراد تنها براي ذوق و استعدادي که دارا مي باشند و بايد به علم و پيشرفت روز دنيا خود را وفق دهند دست بکار تخصصي نويسي شده اند. شايد بهتر است بگويم کگه اين افراد بنا به ضرورت حفظ آثار خود اقدام به اين کار مي کنند.

اما از 80 درصد وبلاگ هاي غير تخصصي موجود، نيمي از اين نويسندگان کار در وبلاگستانها را براي ايجاد يک سرگرمي و يک کار جنبي ايجاد نموده اند و دغدغه اي بر سر تخصصي عمل کردن نداشته و ندارند. و نيمي ديگر از اين 80 درصد افراد غير تخصصي را اگر در نظر بياوريم خود به سه دسته تقسيم مي شوند.

بدين شکل که: يک دسته از افراد که کم هم نيستند و حدود 20 درصد کل افراد وب نويس را هم تشکيل مي دهند افرادي هستند که بصورت مبتدي و داراي اموزشهاي ابتدايي وب نويسي، اما با دغدغه هاي بالاي فرهنگي اقدام به کار در اين زمينه نموده اند تا شايد روزي بتوانند به اين مهم راه يابند و تخصصي عمل کنند. ارزش اين افراد و دغدغه هاي ايشان بسيار ارزشمند مي باشد.

2 گروه بعدي هم افرادي را تشکيل ميدهند که ذوق و سلايق متفاوتي را دارا هستند و يکي از اين گروه ها را بايد بسيار جدي گرفت. چون اسيب زدن اين گروه بر پيکره ارزشهاي گروه هاي ديگر بسيار بالاست و اين گروه را بيشتر افرادي تشکيل ميدهند که داراي افکار زشت و پليد و شيطاني مي باشند و از گروه بعدي گروهي است که در پي شکار افراد به وسيله هرزه نويس ها و همان گروه شيطاني جذب شده و در بي رنگ کردن فضا به طرف گروه شيطاني گام بر ميدارند.

البته اگر همه اين گروهها را به سوي تخصص سوق دهيم مي توان گفت گام بلندي به سوي پيشرفت برداشت.

اکنون که اين شناخت را پيدا کرديم خواهيم توانست براي گروهي که 20 درصد از نيمه 80 درصد را در بر ميگيرد برنامه ريزي کنيم و اين گروه را با حفظ دغدغه ها و در نظر گرفتن گنجايش و توانايي هايشان آموزش هاي لازم رادر يک بستر سازي خوب رشد داد و رو به تخصصي شدن پيش برد.

اين افراد مستعد، گاهي داراي بضاعت هاي فرهنگي بالا و يا از قابليت هاي سر شار و از کادر فرهنگي و مديريتي رده بالا در فضاي حقيقي ميباشند که وچود اينچنين برخورداريهايي و اينچنين جايگاه ها ميتواند اثرات مثبت اين حرکت را در جامعه بيشتر بروز داده و القا کند.

در اين بين تدارکات و پيش زمينه هاي اموزشي که هزينه هاي بالايي را هم نميخواهد نبايد ناديده گرفت و به نظر ما اين پشتيباني بايد از طرف متوليان فرهنگي و دولتي مربوطه تامين گردد.

لذا ميتوان اينچنين گفت که هر حرکتي نياز به جوهره، دغدغه، نيرو  و از هر گزينه بالاتر هدف است که مي تواند يک حرکت را به اجرا در آورد.
انتهای پیام/.

فاطمه موسوی
وبلاگ فصل انتظار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول