برگزاری اولين جلسه كارگروه فضاي مجازي كميسيون تبليغ شوراي توسعه فرهنگ قرآني

عصر امروز سه‌شنبه، اولين جلسه كارگروه فضاي مجازي كميسيون تبليغ و ترويج شوراي توسعه فرهنگي قرآني با حضور اعضاي اين كارگروه در سازمان دارالقرآن‌الكريم تشكيل شد.

به گزارش «وبلاگ نيوز» به نقل از فارس، عصر دوشنبه 6 دی ماه اولين جلسه كارگروه فضاي مجازي كميسيون تبليغ و ترويج شوراي توسعه فرهنگي قرآني با حضور نمايندگاني از سازمان صداوسيما، دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، مؤسسه فرهنگي تبيان، اتحاديه مؤسسات قرآني و اتحاديه تشكل‌هاي قرآني، در سازمان دارالقرآن الكريم تشكيل شد.

به گفته «مهدي بحرالعلوم» معاون امور اجرايي و ارتباطات سازمان دارالقرآن كريم، افزودن اعضاي جديد به كارگروه و تشكيل جلسات كارشناسي قرآن و فضاي مجازي با حضور نمايندگان دستگاه‌هاي مذكور و نهادها و مؤسسات موفق در حوزه مجازي، از مصوبات اين جلسه بوده است.

وي همچنين در اين خصوص افزود: مقرر شد تا جلسات اين كارگروه هفته‌اي يك مرتبه به طور منظم تشكيل شود تا زمينه‌هاي لازم براي ايجاد همفكري و اتحادنظر در رابطه با برنامه‌هاي كوتاه‌ و بلندمدت ايجاد شود.

در اولین جلسه کارگروه ویژه «قرآن و فضای مجازی» سازمان تبلیغات اسلامی که در محل سازمان دارالقرآن الکریم عصر امروز، هفتم دی‌ماه، برگزار شد، عضویت جهاد دانشگاهی به واسطه حضور فعال و گسترده خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) به تصویب این کارگروه رسید.

«مهدی قره شیخلو»، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، در ابتدای این نشست اظهارکرد: در مصوبه‌ای که در کمیسیون تبلیغ و ترویج با مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مقررشد که ۶ کارگروه ویژه از جمله کارگروه ویژه قرآن و فضای مجازی تشکیل شود.

وی درباره هدف از تشکیل این کارگروه‌ها تصریح کرد: این کارگروه‌ها به‌منظور پشتیبانی فکری و محتوایی کمیسیون تبلیغ و ترویج و ارائه سازوکارهای لازم در حوزه فعالیت‌های تبلیغی ـ ترویجی قرآنی کشور تشکیل شده‌اند.

در ادامه این نشست، «محمدمهدی بحرالعلوم»، معاون ارتباطات و امور اجرایی سازمان دارالقرآن الکریم، اظهار کرد: اهدافی از سوی کمیسیون تبلیغ و ترویج به این کارگروه ابلاغ شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به افزایش سهم قرآن و اهل بیت(ع) و توسعه و تقویت فرایند انتشار محتوای صحیح دینی مبتنی بر آموزه‌های قرآنی در فضای مجازی، مبارزه با جنگ نرم با استفاده از ترویج مفاهیم و مبانی اندیشه اسلامی و قرآنی اشاره کرد.

وی درباره سایر اهداف ابلاغی گفت: گسترش میزان حضور نمادها و تجلی پیام‌های قرآنی با رویکردهای مختلف بصری، مبارزه با افکار و اندیشه‌های انحرافی، خرافی و مخرب از طریق ایجاد پایگاه‌های اینترنتی قرآنی و استفاده از نظرات اندیشمندان و صاحب‌نظران و ایجاد فضای تبادل و تضارب آراء بین اندیشمندان اسلامی برای تحقق وحدت اسلامی از دیگر اهداف ابلاغی کمیسیون تبلیغ و ترویج به کارگروه ویژه قرآن و فضای مجازی است.

محمدمهدی بحرالعلوم در ادامه سخنان خود به حوزه اطلاع‌رسانی دینی اشاره کرد و گفت: این یک واقعیت است که خبررسانی در حوزه فعالیت‌های دینی امر بسیار مهمی است که به نظر من در این حوزه خبرگزاری قرآنی ایران فعالیت‌های خوب، مؤثر و گسترده‌ای را داشته است و به جرئت می‌توان گفت معتبرترین و فعال‌ترین خبرگزاری در حوزه اطلاع‌رسانی دینی به شمار می‌رود و از این لحاظ جای تقدیر از ایکنا وجود دارد.

در ادامه این جلسه که با حضور نمایندگانی از سازمان‌ها، نهادها و اتحادیه‌های قرآنی کشور برگزار شد؛ طراحی و اجرای برنامه‌های کوتاه مدت با توجه به اهداف و وظایف کارگروه قرآن و فضای مجازی به تصویب اعضای این کارگروه رسید.

درباره بررسی پیشنهاد افزایش اعضای کارگروه ویژه‌ قرآن و فضای مجازی، پیشنهاد عضویت جهاد دانشگاهی به علت تلاش‌ها و فعالیت‌های خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) در راستای اطلاع‌رسانی و ترویج فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی به تصویب اعضای کارگروه ویژه قرآن و عترت رسید.

بنا بر این گزارش، عضویت مؤسسه تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در کارگروه ویژه قرآن و فضای مجازی از دیگر مصوبات این جلسه بود.

جلسه بعدي اين كارگروه، سه‌شنبه هفته آينده از ساعت 14 تا 16 در سازمان دارالقرآن‌الكريم برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول