نقش پررنگ «فیس‌بوک» و «توئیتر» در تغییرات سیاسی تونس

سایت تی.جی دیلی نوشت: پس از سالها حکومت استبدادی “زین‌العابدین بن‌علی” در تونس پایان یافت و مردم و احزاب سیاسی برای جشن به خیابان‌ها سرازیر شدند و البته در این میان نباید نقش فیس بوک و توئیتر را نادیده گرفت.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از فارنت، “لبیب کامهاوی” تحلیلگر سیاسی مسائل تونس در اردن در این مورد گفت :”مردم نیاز به آزادی های سیاسی و اصلاحات جدی داشتند و فیس بوک و توئیتر در دادن آگاهی های سیاسی و حقوق شهروندی و اجتماعی کمک فراوانی به مردم تونس کردند”.

این تاثیر تا به جایی بود که در برخی از مناطق لوگوی فیس بوک و توئیتر به عنوان پرچم مخالفان حکومت استبدادی به جای پرچم قرمز رنگ تونس به اهتزاز در می‌آمد.

تی‌جی‌دیلی در ادامه گزارش خود آورده است که روشن است که فیس‌بوک و توییتر نقش برجسته‌ای را در این براندازی بر عهده داشتند و به انتشار اطلاعات حساس در سطح ملی کمک فراوانی کردند.

این پایگاه اینترنتی در مدعی شده است که شبکه‌های اجتماعی مانند توئیتر و فیس بوک در گسترش دموکراسی و ایجاد تغییرات در دیگر کشورها در منطقه خاورمیانه نقش کلیدی را بر عهده گرفته‌اند.

این در حالی است که برخی دولت‌ها این شبکه‌های اجتماعی را بستری برای انتشار اخبار غیر واقع و دروغ و فضاسازی در راستای اهداف خاص موسسان شبکه‌ها می‌دانند.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول