دلیل تغییر مدیریت «پرشین بلاگ» در یلدای87 چه بود؟

اقلیما پولادزاده، مدیر سابق سرویس دهنده وبلاگ «پرشین بلاگ» در گفت‌وگو با وبلاگ “مصاحبه” کانون هواداران این سرویس دهنده، دلیل پذیرش مدیریت این سرویس دهنده در یلدای 87 را “عدم وجود شخص دیگر” و “علاقه به بقای این سرویس دهنده” عنوان کرد.

به گزارش «وبلاگ نیوز» پولادزاده در این گفت‌وگو، مهدی بوترابی را “مدیری سبز” خواند و در پاسخ به این سئوال که چرا مدیریت این سرویس دهنده را پذیرفته بود، دلیل این پذیرش را “عدم وجود شخص دیگری برای پذیرش مدیریت” عنوان کرد و گفت: برایم بقای این سرویس دهنده مهم بود و از آن جایی که مدیر پرشین بلاگ با مشکلاتی مواجه بود و با وجودی که می دانستم بسیاری از دوستانم را ناخودآگاه از دست می دهم و یا حتی مشکلات بزرگتری پیدا می شود، اما این را داوطلبانه پذیرفتم.

این در حالی است که مهدی بوترابی، مدیر «پرشین بلاگ» در 12 آذرماه 87، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، انگیزه خود از تغییر مدیریت را “جوانگرایی” عنوان کرده و گفته بود: بعد از پنج سال مدیریت سایت، به این نتیجه رسیدیم که ادامه مدیریت آن را به نیروهای جوان واگذار کنیم. وظیفه ما این است که به جوانان اعتماد کنیم. تا وقتی مدیریت عرصه‌های مختلف بعد از ما به جوانان واگذار می‌شود با بحران مواجه نشویم. پرشین‌بلاگ دوران بحران و استرس‌های آغازین خود را پشت سر گذاشته و در وضعیت مطلوبی به سر می‌برد.

هم‌چنین پولادزاده درباره دلیل خداحافظی با مدیریت این سرویس دهنده در شهریور89 می گوید: بعد از این که مدیر پرشین بلاگ به شرایط معمولی برگشت، ماندن من در این پست شاید جایز نبود و از طرفی پرشین بلاگ نیاز داشت که دوباره رشد کند و این از توان من خارج بود. چون نه تنها وبلاگ نویسان به خاطر شرایط خاصی که حاکم بود نسبت به من احساس خوبی نداشتند و ممکن بود این احساس تشدید شود، بلکه گروه فنی این سایت هم چندان تمایلی به ادامه کار با من نداشتند. به همین دلیل وقتی آقای بوترابی تصمیم شان را در خصوص برکناری به من اعلام کردند، با وجودی که قلبم به شدت فشرده می شد اما به نظرم رسید بهترین تصمیم است. چون من کار مثبتی برای این مجموعه نمی توانستم انجام دهم.

گفتنی است مهدی بوترابی در اردیبهشت ۸۶ به دلیل ارتباط احتمالی با علیرضا عسگری، معاون سابق وزیر دفاع کشور که توسط رژیم صهیونیستی ربوده شده بود، بازداشت شد. البته مدیران این سرویس‌دهنده هرگونه ارتباط بوترابی و «پرشین بلاگ» با علیرضا عسگری را تکذیب کرده‌اند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول