وبلاگ‌نویسان از سازندگان «مختارنامه» قدردانی می‌کنند

جمعه هفته گذشته، بسیاری از مردم کشورمان رأس ساعت 22، گیرنده خود را روی شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران تنظیم کردند تا طبق عادت 40هفته گذشته، سریال “مختارنامه” را تماشا کنند. اما انگار فراموش کرده بودند که این جمعه، اولین جمعه بدون مختار است.

حالا دیگر همه ما می‌دانیم که سریال “مختارنامه”، از جمله سریال‌هایی است که سال‌ها در ذهن مردم ایران خواهد ماند. تلاش داود میرباقری، کارگردان این سریال و تیم پرتعدادش، باعث شد ایرانیان 40 جمعه را بدون توجه به دیگر برنامه‌های شبکه‌های داخلی و خارجی، به تماشای قیام مختار بنشینند.

“مختارنامه” سریالی بود که علاوه بر تبیین تاریخی دقیق ماجراهای پس از واقعه عظیم کربلا، توانست این واقعه عظیم و جانسوز را از زاویه‌ای دیگر در قالب هنری و تلویزیونی تبیین و تشریح کند.

از این رو پایگاه خبری-تحلیلی «وبلاگ نیوز» تصمیم گرفت تا به نیابت از وبلاگ‌نویسان فارسی، در یک فراخوان جمعی، از داود میرباقری و تمامی همکاران او در این سریال تلویزیونی تشکر کند.

شما وبلاگ‌نویس محترم می‌توانید پس از مطالعه متن زیر که به عنوان تقدیرنامه‌ای از سوی وبلاگ‌نویسان تقدیم کارگردان این سریال می‌شود، از طریق فرمی که در انتهای این خبر قرار دارد، نام و نشانی وبلاگ خود را به عنوان امضا کننده این تقدیرنامه برای ما ارسال کنید.

نام و نشانی وبلاگ تمامی امضا کنندگان به صورت پیوست با لوح تقدیر ارسالی وبلاگ‌نویسان، تقدیم داود میرباقری خواهد شد.

بر این اساس متن تقدیرنامه تقدیمی به مجموعه سازنده سریال “مختارنامه” به شرح زیر است:

“بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای میرباقری

با سلام؛

تلاش بی‌نظیر شما و تمامی همکاران‌تان در ساخت مجموعه ماندگار «مختارنامه» باعث شد مخاطبان میلیونی این مجموعه از زاویه‌ای متفاوت به تماشای زیباترین و تلخ‌ترین واقعه تاریخ شیعه، یعنی واقعه عظیم کربلا بنشینند.

اکنون، و پس از گذشت 40 هفته از پخش این مجموعه ارزشمند، مردم ایران در نخستین جمعه بدون “مختارنامه”، دلتنگ شنیدن نوای آغازین این سریال هستند و منتظرند تا با تلاش شما و همکاران‌تان در مجموعه‌ای دیگر، برگی دیگر از کتاب قطور و ارزشمند تاریخ شیعه ورق بخورد.

از این رو و به پاس زحمت‌های چند ساله شما و همکاران‌تان در این مجموعه تلویزیونی، جمعی از وبلاگ‌نویسان به عنوان اصحاب مردمی‌ترین رسانه دنیا، این تلاش را ارج نهاده و از مجاهدت‌های شما در روایت این برهه از تاریخ تشکر و قدردانی می‌کنند.

باشد که مسئولین و سیاست‌گذاران فرهنگی و رسانه‌ای کشور با حمایت از این دست مجموعه‌ها، مسبب ثبت بیش‌تر این اتفاق‌های خجسته و ارزشمند باشند.

قلم‌تان رساتر و گام‌هایتان پر برکت‌تر باد”

برای امضای این تقدیرنامه از فرم زیر استفاده کنید. شما می‌توانید به انتخاب خود، از نام حقیقی یا مستعارتان استفاده کنید. اما درج نشانی وبلاگ برای امضای این تقدیرنامه الزامی است و در صورت درج اطلاعاتی چون نشانی ایمیل، امضای شما ثبت نخواهد شد.

انتهای پیام/.

  • مستانه

    کار جالبیه. در مقابل سریال های سخیف عربی برای شیعیان، کار رسانه ای خوبیه. امضاش کردم 🙂

  • با عرض سلام و خسته نباشید …

    انشاالله از این دست اقدام ها بیشتر انجام گیرد.

    اینجانب به شخصه به شاهرودی بودن خود همیشه افتخار کرده ام و با بودن چنین مردان بزرگی بیشتر از همیشه افتخار خواهم کرد.

    موفق و سربلند باشید …

  • علی

    زیاد هم جالب نبود من که خوشم نیامد خصوصا از شخصیت مختار چون شخصیت مختار کاملا متفاوت میباشد . از خواننده ها خواهش میکنم کتب دینی بیشتر مطالعه بکنند و بعد نظر بدهند .متشکرم %

  • محمد

    سلام بر حقیقت بینان
    با اینکه اکثر نقاط فیلم عالی بود بعضی از قسمت های فیلم حقیقتی عالی را نمایش می داد ولی اکثر مردم نمی فهمند قسمت هایی چون زخمی شدن یاران امام حسین(ع) و احساس نکردن کوچکترین دردی و زندگی کردن همسر پیر زهیر در کویر و رفتن مختار از مکه به کوفه و توقف های او در بین راه و یافتن خود بدون مردم دون و فریب این جهان پتیاره
    و نابود کردن خودبینی که غیر از تنها بودن ممکن نیست و لااقل صفای خاصی ندارد باید چگونه بودن نفهمیدن درد در یاران را تحلیل وصفای کویر را استیضاح کامل و خود یابی در تنهایی بدون حیله گران جهان خاکی که تاریک است فیلم هایی در عصر جدید به وجود آورد که قابل درک همگان باشد که به کرار دیده ام احساس نکردن درد را در طاعت و دارای صفای خاص بودن آن را که در هیچ چیز جهان تاریک وجود ندارد خوشی های کویر و تنهایی بدون مردم الکی خوش باعث می شود خود واقعی را کشف کرد که اگر خود واقعی را مردمان کشف کنند هرگز به سوی الکی خوش بودن نمی روند و این قدر چرت وپرت در مورد آن مردم احمق نمی گویند.
    خدا نگهدار حقیقت طلبان است و مردم الکی خوش چون نژادشان خاک که دیده نمی شود درون آن در پی خوش بودن با تحلیل شدنشان هستند ولی اکثر مردم اراده خوشی واقعی را ندارند چون بر خودشان ثابت است که احمق هستند چون فکر می کنند خوشی فقط در تاریکی های فکری مردم و جامعه های غربی نجس و جامعه های نه فهم مردم عادی وجود دارد این در حالی است که فهم دین آنها را از خوشی های خاک متنفر و با نور که روشن است خود را خوشبخت که قابل درک همه مردم است می کنند بدون مردم

  • خوبه چون واقعا سریال عالی بود و براش زحمت کشیدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول