2کاربر «فیس‌بوک» محکوم شدند تا درس عبرت شوند!

دو جوان انگليسی به اتهام تلاش براي تحريك مردم اين كشور در “فيس‌بوک” براي انجام تظاهرات و اعتراض‌هاي خياباني هر كدام به 4سال زندان محكوم شدند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از الف، اين دو انگليسي كه يكي از آنها 20 و ديگري 22 سال سن دارد، ضمن اعتراف به پليس اين كشور در مورد انجام اين اقدامات اعلام كردند كه در فيس‌بوك صفحاتي را بازگشايي كرده بودند و در آنها از مردم انگليس خواستند در مناطق مختلف اين كشور براي برگزاري اعتراض به خيابانها بيايند.

روزنامه اينديپندنت با اعلام این خبر نوشت: دادگاهي در منطقه چستر در شمال غربي لندن اعلام كرد كه يكي از اين افراد صفحه‌اي را در فيس‌بوك با عنوان “منطقه نورث‌ويچ را نابود كنيد” ايجاد كرده بود. فرد دوم نيز صفحه‌ ديگري را در فيس بوك بازگشايي كرده بود كه در آن از مردم خواسته بود در يكي ديگر از مناطق لندن تظاهرات كنند و به خيابانها بیایند.

“مارتين مك راب” يك مقام قضايي انگليس در اين رابطه گفت: اين دو فرد از فيس بوك براي سازماندهي بي‌نظمي و اغتشاش در مناطق مختلف استفاده كرده‌اند.

“الگين ادوارد” قاضي اين پرونده نيز تصريح كرد كه وي اميدوار است اين حكم باعث شود تا افراد ديگر از شبكه‌هاي اجتماعي در تحريك مردم براي برگزاري اعتراض‌هاي خياباني استفاده نكنند.

يكي از مقامات پليس لندن نيز در اظهارنظري گفت كه مشخص شده است برخي از شهروندان انگليس از تكنولوژي براي انجام اقدامات غيرقانوني و تحريك مردم استفاده مي كنند. اين محكوميت مي تواند درس عبرتي براي افرادي كه قصد دارند اقدامات غيرقانوني در انگليس انجام دهند، باشد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول