پلیس «امارات» به صورت لحظه‌ای فیس‌بوک و توییتر را رصد می‌کند

مقامات پلیس امارات می گویند شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر را لحظه به لحظه کنترل می کنند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از فارس، سرگرد سالم عبید سالمین، معاون رییس مرکز جرائم الکترونیک در پلیس دوبی در این مورد گفته است: در تمامی امارت های کشور امارات عربی متحده شبکه های اجتماعی و به خصوص فیس بوک و توییتر همیشه تحت نظارت دائمی هستند و هدف از این کار مقابله با هرگونه سوءاستفاده و افترا است.

وی نظارت بر این سایت ها را در راستای حفاظت از حقوق و آزادی های شخصی مردم دانست و افزود مردم نباید تصور کنند هدف از این کار دخالت در مسائل شخصی آنهاست. زیرا این فرایند به طور کاملا مشخص و شفاف انجام می شود.

به گفته وی، گروه های گشت الکترونیک پلیس دوبی تمامی موضوعات و محتوای نوشته شده و ارائه شده در وب سایت هایی مانند فیس بوک را رصد می کنند و در صورت نقض قوانین امارات در اثر نگارش و انتشار محتوا، عکس و ویدیوی نامناسب، فرد خاطی قابل شناسایی و مجازات خواهد بود.

وی از تجهیز پلیس دوبی به تازه ترین امکانات و فناوری ها در این حوزه خبر داد و گفت متخصصان حوزه رایانه هم برای شناسایی منبع تخلفات اینترنتی همکاری خوبی با پلیس دارند. به گفته وی تمامی این اطلاعات به مدت 18 ماه بر روی سرورهای دولتی امارات نگهداری می شوند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول