حضور کم‌رنگ مبلغان حوزوی در فضای مجازی، زمینه‌ای برای جولان دشمنان اسلام

به گزارش «وبلاگ نیوز»، حجت الاسلام حسین قدوسی، رییس دارالتحقیق شهید مطهری تبریز، در گفت‌و‌گو با رسا در آستانه روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، عرصه برای فعالیت تبلیغی روحانیان بیش از گذشته فراهم شد، هر چند قبل از انقلاب نیز روحانیت بر انجام رسالت خطیر خود اهتمام ویژه‌ای داشت.

وی با بیان این‌که نباید نگاهی افراطی و یا تفریطی به شیوه‌های تبلیغ دینی داشت، خاطرنشان کرد: درست است که تبلیغ چهره به چهره و یا عبارتی تبلیغ منبری، بهترین شیوه تبلیغ مبانی دینی است، اما نباید از حضور مؤثر مبلغان در فضای سایبری در جهت پاسخگویی به شبهات جوانان غافل بود.

حجت الاسلام قدوسی با اشاره به این‌که حضور کم‌رنگ و یا مقطعی مبلغان حوزوی در فضای سایبری، زمینه‌ای برای جولان و شبهه‌افکنی دشمنان اسلام به ویژه تشیع است، تصریح کرد: امروز ضرورت تبلیغ روحانیت در فضای مجازی به همان میزان بااهمیت است که حضور مبلغان دینی در مساجد مورد تاکید قرار دارد.

رییس دارالتحقیق شهید مطهری تبریز با بیان این‌که اگر هر طلبه و روحانی یک وبلاگ دینی و محتوایی در فضای مجازی داشته باشد، منابع دینی گسترده‌ای در اختیار جوانان علاقه‌مند به حضور در فضای سایبری فراهم خواهد شد، گفت: متأسفانه پایگاه‌های اینترنتی که ویژه کودکان و نوجوانان با محتوای دینی بسیار اندک است و مخاطبان این بخش ناخودآگاه به دیگر سایت‌های نامناسب هدایت می شوند.

این مبلغ حوزه علمیه تبریز در پایان صحبت های خود در مورد فضای مجازی گفت: امروزه وب‌گردی نوعی تفریح برای جوانان و نوجوانان محسوب می شود و اغلب سایت‌های تبلیغاتی از این فرصت برای فروش محصولات مجاز و یا غیرمجاز خود استفاده می کنند در حالی‌که در چنین موقعیتی روحانیان و حوزه های علمیه کمترین حضور و نقش‌آفرینی را دارند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول