اعتراض به سیستم قضایی امریکا در مراسم یادبود «سوارتز»

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از خبرگزاری تسنیم، یو‌ اس‌ای‌تودی نوشت: فعالان اینترنتی و دوستان وبلاگ‌نویس آمریکایی شنبه با برگزاری مراسم یادبود در نیویورک خواستار تغییر در قوانین اینترنتی و همچنین سیستم قضایی آمریکا بودند. این افراد مرگ «آرون سوارتز» را محصول بی‌عدالتی در آمریکا معرفی کردند.

در بخشی از این مراسم، که به یک همایش اعتراضی تبدیل شد، به گذشته آرون سوارتز اشاره شد، همچنین این وبلاگ‌نویس و فعال اینترنتی آمریکایی به عنوان یک برنامه نویس ارزشمند و یک قهرمان معرفی شد.

«کوئین نورتون»، روزنامه‌نگار و نویسنده حوزه اینترنت و هک یکی از سخنرانان این مراسم بود که «آرون سوارتز» را یک «قدیس اینترنتی» توصیف کرد.

بنابر این گزارش، دادستان‌های آمریکا و سیستم قضایی این کشور «سوارتز» را سارقی می‌دانند که با استفاده غیر قانونی از سیستم‌های رایانه‌ای دانشگاه «ام‌آی‌تی» اقدام به دانلود میلیونها ژورنال و مقاله آکادمیک اینترنتی کرده است، اما نامزد وی معتقد است که اعلام جرم علیه «آرون سوارتز» باعث مرگ وی شده است.

وی اظهار داشت: او به شدت ترسیده بود و افسرده به نظر می‌رسید. تصور می‌کنم شدت فشار روی او به اندازه‌ای زیاد بود که نمی‌توانست یک روز دیگر تحمل کند.

«تارن کافمن»، یکی از فعالان اینترنتی در جمع افرادی که برای بزرگداشت مرگ «سوارتز» حاضر بودند و تعداد آنها به بیش از صدها نفر می‌رسید، گفت: در پایان، وی به دادستان‌ها اجازه نداد که او را کنترل کنند.

افراد حاضر در مراسم یادبود «آرون سوارتز»، از وی به عنوان یک پیش‌آهنگ در تبادل رایگان اطلاعات یاد کردند.

شایان ذکر است، با وجود تمام این اظهارات، سیستم قضایی آمریکا از قبول این مساله که در بازجویی‌های سوارتز شدت عمل زیادی به کار برده است، خودداری می‌کند .

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول