« وبلاگ‌‌نویسی قرآنی»؛ جوانه‌ای در فضای مجازی

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، محمدامین تقوی، مسئول کمیته داوران دومین «جشنواره سراسری وبلاگ نویسی قرآنی» با اشاره به نقش تاثیرگذار جشنواره وبلاگ‌ نویسی قرآنی در فضای مجازی تاکید کرد: اجرای چنین جشنواره‌هایی روح تازه‌ای به فضای مجازی می بخشد و همچون بهار طبیعت عمل کرده و از لابه لای سیاهه‌ها و ابتذال‌ها و روزمرگی‌ها، جوانه سبزی با محوریت قرآن و عترت(ع) خود می نمایاند که باید به این جوانه رسیدگی کرد و زمینه را برای تناور شدنش فراهم کرد.

تقوی، در رابطه با اهمیت تولید محتوای دینی در فضای مجازی افزود: وبلاگ یک رسانه است و با توجه به اینکه رسانه وسیله‌ای برای نقل و انتقال اطلاعات، ایده‌ها و افکار افراد جامعه به یکدیگر و وسیله‌ای برای ارتباط سطحی و عمیق با مخاطب است و موجب انگیزش احساسات و عواطف و قوه ادراکی مخاطب می‌گردد، در محیط وبلاگ که یک رسانه محسوب می‌شود، همین اتفاقات با تأثیری چندین برابر رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: در فضای وبلاگ نویسی، ارتباط بین نویسنده و مخاطبان، کاملا مستقیم است و وبلاگ نویس با توجه به شاخصه‌های این تکنولوژی می‌تواند از هر تصویری استفاده کند؛ به هر بیانی می تواند سخن براند؛ از رنگ‌ها بهره برد؛ از ابزارهای مختلف فضای وبلاگ استفاده کند؛ و در نهایت اثری بیافریند که چندین برابر در دل مخاطبان خود نفوذ کند.

تقوی تاکید کرد: در این میان اگر صبغه قرآنی و حدیثی و مذهبی به مضمون مطالب یک وبلاگ افزوده شده و تخصصی سازی شود و وبلاگی کاملا قرآنی ایجاد گردد تحولی شگرف در عرصه آموزش، ترویج، اطلاع رسانی و ارتباط قرآنی می‌تواند ایجاد کند.

مسئول کمیته داوران جشنواره وبلاگ‌نویسی قرآنی با اشاره به لزوم ایجاد امکانات برای وبلاگ نویسان از سوی نهادهای فرهنگی،‌افزود: باید ساختارها و معیاری برای یک وبلاگ خوب ارائه و یک سیر منطقی و نقشه ی منسجم ذهنی برای نوشته های یک وبلاگ وجود داشته باشد تا از پراکنده‌گویی جلوگیری شود و لازم است ارائه دهندگان خدمات، امکانات رایگان فرهنگی ـ مذهبی بیشتری را همچون قالب،‌ بنر، اسکریپت، طرح‌های گرافیکی و … در اختیار وبلاگ‌نویسان قرار دهند.

تقوی گفت: فضای مجازی مزیت‌ها و زیبایی‌های بالقوه و بالفعل زیادی دارد که بهره‌های فراوانی را می‌توان از جنبه‌های مختلف آن برداشت کرد؛ اما متأسفانه اکثرا زشتی‌ها را برجسته می‌کنند و زیبایی‌ها و مزیت‌ها در آن سو قرار گرفته و مجالی برای خود نمایی پیدا نمی‌کنند.

وی افزود: از طرفی، ما در زمینه‌های مختلف قرآنی، متخصص یا کسانی که در حال کسب تخصص هستند، زیاد داریم، حال با ایجاد رابطه تبلیغی، ترویجی و آموزشی بین این متخصصان و فضای مجازی می شود این آموزه‌ها و تخصص‌ها را هرچه بهتر و سریعتر به مخاطبان انتقال داد و جشنواره وبلاگ‌نویسی قرآنی یکی از مهمترین جنبه‌های ایجاد انگیزه در قرآنیان وبلاگ‌ نویس و وبلاگنویسان قرآنی است.

بنابر این گزارش، دومین جشنواره سراسری «وبلاگ نویسی قرآنی»، از سری جشنواره های قرآنی آیات، 17 بهمن ماه با معرفی برترین های وبلاگ نویسی قرآنی کشور، به کار خود پایان می دهد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول