افول بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

به گزارش«وبلاگ نیوز» همکاران سیستم به نقل از  وب سایت eweek نوشت: گزارش مرکز پژوهش‌های بازاریابی دانشگاه ماساچوست نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۱ حدود ۷۱ درصد از صاحبان شرکت‌های تجاری گفته بودند سرمایه گذاری در بخش رسانه‌های اجتماعی را افزایش خواهند داد. این رقم در سال ۲۰۱۲ به ۴۴ درصد کاهش یافته است. با این وجود، وبلاگ نویسی در بین این کسب و کار‌ها روند رو به افزایشی داشته است.

در سال ۲۰۱۱ حدود ۳۷ درصد از این کسب و کار‌ها از ابزارهای وبلاگ نویسی استفاده می‌کردند، اما این رقم در سال ۲۰۱۲ به ۴۴ درصد افزایش یافته است. این مطالعه همچنین نشان می‌دهد ۶۳ درصد از مدیران عامل در این کسب و کار‌ها در فعالیت‌های وبلاگ نویسی مشارکت می‌کنند.

مطالعه مرکز پژوهش‌های بازاریابی دانشگاه ماساچوست همچنین نشان می‌دهد علاقه پر رشد‌ترین کسب و کارهای آمریکا به فعالیت‌های مانیتورینگ نیز در حال کاهش است. در سال ۲۰۱۱ حدود ۶۸ درصد از این کسب و کار‌ها نسبت به انجام فعالیت‌های مانیتورینگ و رصد محتواهای آنلاین در مورد برند خود ابراز علاقه کرده بودند، اما این رقم در سال ۲۰۱۲ به ۶۳ درصد کاهش یافته است. این رقم در سال ۲۰۱۰ نیز ۷۰ درصد بوده است.

این مطالعه در عین حال نشان می‌دهد که از میان ۵۰۰ شرکت آمریکایی که نام آن‌ها در فهرست پر رشد‌ترین کسب و کارهای سال ۲۰۱۲ درج شده است، حدود ۸۱ درصد از آن‌ها عضو شبکه اجتماعی لینکدین هستند. لینکدین یک شبکه اجتماعی ویژه متخصصان و کسب و کارها است که از سال ۲۰۰۳ آغاز به کار کرده است. این شبکه اجتماعی در حال حاضر بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر دارد.

بر اساس این مطالعه، شبکه اجتماعی لینکدین در سال گذشته جای فیس بوک را در میان پر رشد‌ترین کسب و کار‌ها در آمریکا گرفته است. در سال گذشته میلادی سهم فیس بوک از این کسب و کار‌ها ۷ درصد کاهش یافته است. سهم شبکه اجتماعی توییتر از این بازار نیز در سال گدشته تا حدی افزایش یافته است. در سال ۲۰۱۱ حدود ۷۴ درصد از این ۵۰۰ شرکت از فیس بوک و ۶۴ درصد نیز از توییتر استفاده می‌کردند. در سال ۲۰۱۲ سهم هر کدام از این دو شبکه اجتماعی ۶۷ درصد بود. در حال حاضر، حدود ۲۸ درصد از این شرکت‌ها از شبکه اجتماعی فوراسکوایر و ۱۸ درصد نیز از شبکه پینترست استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول