کانادا به دنبال اقدام مداخله‌جویانه در ایران

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از ایسنا، روزنامه «ندین پرس» با اشاره به این خبر افزود: وزارت امور خارجه کانادا به جای سفران و وابسته‌ها به دنبال ارتباط مستقیم با ایرانی‌ها از طریق رسانه‌های اجتماعی است. آن ها با دانشکده‌ی «مانک» دانشگاه تورنتو برای میزبانی نشستی دو روزه همکاری می‌کنند که امیدوارند در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایران الهام بخش ایرانی‌ها باشد.

این نشست با حضور 50 عضو جامعه ایرانی در کانادا برگزار می‌شود در آن درباره‌ی موضوعاتی نظیر اقتصاد، حقوق زنان و مشارکت سیاسی بحث می‌شود.

این نشست به صورت آنلاین بر روی سایت‌های رسانه‌های اجتماعی قرار می‌گیرد با این امید که ایرانی‌ها به آن گوش کرده و سوالات‌شان را مطرح کنند.

بر اساس این گزارش مقامات کانادایی با ایرانی – کانادایی‌هایی برای اطلاع رسانی درباره‌ی این نشست به افرادی که داخل ایران هستند همکاری می‌کند.

بر اساس گزارش « گلوب اند میل» دولت کانادا به دنبال دور زدن دولت ایران و قراردادن سکویی در اختیار مخالفان و فعالان حقوق بشر است.

وزارت امور خارجه کانادا که از این برنامه حمایت می‌کند 250 هزار دلار را در اختیار آن قرار داده است و این نشست با سخنرانی جان برد، وزیر امور خارجه کانادا آغاز شد که گفت می‌خواهند روابط با ایرانی‌ها را بدون فیلترها گسترش دهند.

ایده آن‌ها قرار دادن محتوا بر روی اینترنت و ترغیب ایرانی‌ها به پیوستن به آن از طریق کانال‌های رسانه‌های اجتماعی نظیر توییتر و فیس بوک است و برنامه به این شکل است که در دو سال آینده این کار ادامه یابد.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول