«در شبکه ملی اطلاعات، اطلاعات شهروندان به‌روز می‌شود»

به گزارش «وبلاگ‌نیوز»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه مراسم امضای قراردادی در دانشگاه پیام نور گفت:اکنون ما تلاش داریم با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، صفحه‌ای برای تمامی اطلاعات افراد داشته باشیم و به طور دائم اطلاعات جدید شهروندان را در قالب این سامانه به‌روزرسانی کنیم.

محمدحسن نامی ادامه داد: تاکنون در شبکه ملی اطلاعات طراحی چهار صفحه نهایی شده است.

وی توضیح داد: صفحه نخست «صفحه مشخصات فردی» است که همه اطلاعات فرد به علاوه تغییرات اطلاعات از جمله تغییر مدرک تحصیلی در این صفحه ثبت و این اطلاعات وارد یک کارت می‌شود.

نامی ادامه داد: صفحه دوم «صفحه بهداشت و سلامت» است؛ اکنون با قراردادن چند دستگاه در یک روستا دیگر نیازی به حضور در شهر نیست. برای مثال برنامه‌ای داریم که تمام پزشکان به داروخانه دسترسی مستقیم داشته باشند و نسخه مستقیم از دکتر به داروخانه ارسال شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: صفحه سوم «صفحه اقتصاد» است که برای کشور ما بسیار ضروری است؛ در این صفحه سیستم بانکداری الکترونیک به کار برده می‌شود و با درج اطلاعات دقیق مالی و اقتصادی برای مثال گریز از مالیات ممکن نخواهد بود.

وی افزود: صفحه چهارم نیز «صفحه سابقه» است و اگر شخص مشکلی داشته باشد که نیاز به مراجعه و پیگیری از طریق مراجع قضایی و قانونی باشد، از طریق این صفحه انجام می‌شود.

وی همچنین به همکاری میان شبکه ملی اطلاعات و دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت:‌ با راه‌اندازی این شبکه ۲۷۰۰ خدمت ارائه خواهد شد که به این واسطه ما در حوزه آموزش نیز به عدالت دسترسی پیدا خواهیم کرد چرا که با این شیوه افراد می‌توانند در شهرهای مختلف از آموزش‌های یکسان بهره مند شوند.

نامی همچنین از اتصال حدود ۳۰۰۰ نقطه به شبکه ملی اطلاعات خبر داد و تصریح کرد: لازم است پیش از راه‌اندازی این شبکه فرهنگ متناسب با فرهنگ اسلامی و ایرانی خود را نیز تهیه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول