توافق توییتر و فرانسه برای افشای اطلاعات

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از راه دانشجو، بعد از چند ماه بحث مفصل قضایی، توییتر سرانجام پذیرفت که اطلاعات کاربرانی را که نویسنده چند توییت مشخص ضدصهیونیستی بوده‌اند را در اختیار دادستانی پاریس بگذارد.

توییتر سال گذشته از سوی چند سازمان صهیونیستی تحت فشار قرار گرفت. سازمان‌های صهیونیستی خواستار آن بودند که کمپانی توییتر اطلاعات مربوط به کاربرانی را که توییت‌های ضدصهیونیستی  منتشر کرده بودند را در اختیار مقامات قضایی قرار دهد. یک دادگاه فرانسوی در اوایل سال 2012 توییتر را ملزم به فاش کردن اطلاعات این دسته از کاربران خود کرد که توییتر درخواست تجدیدنظر داد و در نهایت نتوانست رای دادگاه را برگرداند.

توئیتر قرار است اطلاعات کاربران مورد نظر از قبیل آدرس پروتکل اینترنت (IP) آن‌ها و آدرس‌های ایمیل‌شان را در اختیار دادستانی پاریس قرار دهد.

بر اساس قوانین فرانسه انکار هولوکاست ممنوع است اما توییتر استدلال می‌کرد از آن‌جا که قوانین آن در ایالات متحده ثبت شده پیرو قانون فرانسه نیست.

پیش از این چنین اقداماتی توسط موسسه‌های حامی صهیونیست‌ها در امریکا انجام شده بود که همکاری فیس‌بوک را در پی داشت.فیس‌بوک قرار بود اطلاعات جامعی از افرادی را که در شبکه‌های اجتماعی پست‌های ضدصهیونیستی می‌گذاشتند را در اختیار دستگاه‌های امنیتی آمریکا قرار دهد.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول