دیده‌بان حقوق بشر حکم حبس یک وبلاگ نویس عربستانی را محکوم کرد

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از فارس،سازمان دیده بان حقوق بشر حکم حبس و 600 ضربه شلاق یک فعال و وبلاگ نویس عربستانی را محکوم کرد.

رسانه‌های عربستانی روز سه شنبه از صدور حکم7 سال زندان و 700 ضربه شلاقِ دادگاه جده در خصوص «رائف البدوی» فعال عربستانی خبر دادند.

البدوی مؤسس پایگاه «لیبرال های عربستان» است که به دلیل تأسیس این پایگاه و انتقاد از جریان سلفی در عربستان به اتهام توهین به دین اسلام بازداشت و محاکمه شده است.

در آغاز سال 2013 یکی از دادگاه‌های عالی عربستان اتهام ارتداد البدوی را که حکم آن اعدام است را رد کرد و پرونده وی را به دادگاهی دیگر ارجاع داد.

«ندیم حوری» معاون مدیر بخش خاورمیانه‌ای سازمان دیده بان حقوق بشر تأکید کرد که این حکم برای وبلاگ نویس که تنها از ادعاهای عربستان در مورد اصلاحات و گفتگوی مذاهب انتقاد می‌کند بسیار سختگیرانه است.

واشنگتن نیز درباره این حکم ابراز نگرانی کرد و «جین ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد که هنگامی که انتقاد در رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی به این اندازه می‌تواند برای حکومت آزار دهنده باشد بهترین راه برای برخورد با این مسئله گفتمان و مذاکره صادقانه است.

هنوز مقامات حکومتی عربستان واکنش در قبال این مسئله نداشته اند.

در پی آغاز اعتراض‌های اقلیت مذهبی و شیعیان در عربستان در بیش از یک سال گذشته اقدامات سرکوب گرایانه رژیم آل سعود با بازداشت و زندانی کردن فعالان مدنی افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول