نیمی از جوانان تهرانی در خطر اعتیاد به اینترنت

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایسنا، رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان از در معرض خطر بودن 50.8 درصد جوانان به اینترنت خبر داد و گفت: اعتیاد به اینترنت در پسران بیشتر است.

 محمدتقی حسن‌زاده افزود: طی تحقیقاتی که در سال 88 مبنی بر شیوع اعتیاد درجوانان بین سنین 15 تا 29 سال انجام شده است. میزان اعتیاد جوانان به اینترنت در حد شدید 1.9 درصد و در معرض خطر 50.8 درصد اعلام شده است.

 وی با بیان اینکه این تحقیق بر روی 1600 نفر از جوانان شهر تهران انجام شده است، افزود: از این تعداد 800 نفر از اینترنت استفاده می‌کردند و 800 نفر بر اساس دلایلی همچون اعتیادآور بودن آن، وقت نداشتن، نیاز و ضرورت نداشتن و …. از اینترنت استفاده نمی‌کردند.

 حسن‌زاده با اشاره به مدرک تحصیلی افرادی که به اینترنت اعتیاد داشتند، اظهار کرد: اعتیاد به اینترنت بر حسب وضعیت تحصیلات متفاوت است و در افراد دارای مدرک تحصیلی دیپلم بیشتر مشاهده شده بوده است.

 وی افزود: اعتیاد به اینترنت در افراد بیکار بیشتر است و این افراد اکثرا در منزل از اینترنت استفاده می‌شود.

 رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های وزارت ورزش با بیان اینکه اعتیاد به اینترنت در سنین 15 تا 20 سال بیشتر دیده شده است، تصریح کرد: بر اساس نتایج تحقیقاتی که بر روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای چند مرحله‌ای انجام شده است بین تحصیلات والدین و اعتیاد به اینترنت ارتباط خاصی وجود دارد و در نمونه‌هایی که سطح تحصیلات پدر آنها فوق دیپلم است، بیشتر دیده شده است.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول