رضایتمندی از شبکه‌های اجتماعی، توهم یا واقعیت؟

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» به نقل از دیجیتال ترندز، حرف ما و محتوای تولیدی ما در شبکه‌های اجتماعی، احساس واقعی ما نسبت به این دنیای پوشالی نیست. تصویری که افراد در ذهن خود از دنیای مجازی دارند، تصویری غم افزا و افسرده است. با وجود اینکه که تنها در سال گذشته این شبکه‌ها 20 درصد افزایش کاربر داشته‌اند، شاخص رضايت مشتري آمريكايي (The American Customer Satisfaction Index ) هنوز برای آنها پایین است.

بر طبق گزارش‌های علمی رسیده، دلیل این امر (در کنار شکاف‌های امنیتی به وجود آمده در سال‌های اخیر) تبلیغات روزافزون در این سایت‌هاست. ما کاربران، دوست داریم زمان خود را در این سایت‌ها بگذرانیم، ولی تبلیغات برایمان مانند تارمویی در چشم عذاب آور شده است. ممکن است این موضوع به چشم نیاید، ولی در تحقیقات مشخص شده است که دلیل اصلی همین تبلیغات است.

امتیاز شاخص ACSI برای رسانه‌های اجتماعی اینترنت

شرکت

2012

2013

درصد تغییر

رسانه‌های اجتماعی اینترنتی

69

68

-1.4٪

ویکی پدیا

78

78

پینترست

69

72

یوتیوب

73

71

-3٪

 گوگل پلاس

78

71

-9٪

توییتر

64

65

لینکداین

63

62

-2٪

فیس‌بوک

61

62

البته اوضاع استفاده ما از شبکه‌های اجتماعی اینترنت آنقدرها هم بد نیست، با اینکه نمی‌خواهیم سایت‌هایی این چنینی را به کسی پیشنهاد دهیم:

nemudar rezayatmandi

وضعیت شبکه‌های اجتماعی نسبتا بد نیست. مردم به شبکه‌های اجتماعی بیش از سرویس‌های اشتراکی تلویزیون و شرکت‌های خدمات اینترنتی توجه نشان می‌دهند. البته این به معنای کلمه خوب نیست، زیرا با این حساب رتبه  آنها از آخر سوم می‌شود.

نگاهی به چارت پایین بیندازید:

nemudar rezayatmandi 2

مردم آمریکا دنیای آفلاین را بیش از دنیای آنلاین می‌پسندند. خطوط هوایی، نوشیدنی‌های غیر الکلی، آبجوها و بیمه‌های عمر برای آنها گواراتر از موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعیست. در چارت بالا سنگینی بار دیگر کسب و کارها بر دوش کسب و کارهای اینترنتی روزبه‌روز زیادتر می‌شود. آیا دلیل این موضوع توقع زیاد مردم از دنیای اینترنت است؟ آیا آن ساعتی که آسوده به منزل باز می‌گردیم و شروع به خواندن وبلاگ‌ها و تولید محتوا می‌کنیم، وضعیت‌های دوستانمان را مرور می‌کنیم و شاید به طنزهای اینترنتی می‌خندیم، به قدری آسیب‌پذیر و در نتیجه ایده آلیست می‌شویم که سطح استانداردهایمان مثل کودکی لجباز بالا می‌رود؟

البته نگران نباشید ای صاحبان سرمایه‌های مجازی! ما در طول زمانی که برای نشستن پشت رایانه‌مان اختصاص می‌دهیم، حاضریم تمامی مشقات وجود شما را تحمل کنیم. حتی تبلیغات و عدم امنیت اطلاعاتیمان در فیس‌بوک.

مترجم: محمد مرتجی

انتهای پیام/.

یک دیدگاه در “رضایتمندی از شبکه‌های اجتماعی، توهم یا واقعیت؟

  1. مقاله خوب و آموزنده ای بود و نشانگر یک مسئله نوظهور که همه یه جورایی باهاش در ارتباطن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

5+55 ویژه ماه مبارک رمضان