اشتراکگذاری عکس در فیسبوک، صممیت همسران را به خطر میاندازد
به گزارش «وبلاگنیوز»، یک مطالعه نشان میدهد اشتراکگذاری عکس در فیسبوک، روشی سریع برای از دست دادن دوستان و آسیب رساندن به صمیمیت میان همسران است.
محققان دریافتند کسانی که به وفور عکس پست میکنند، با خطر بیگانه کردنِ خود از افرادی که آنها را مشاهده میکنند مواجهاند. همچنین احتمال لطمه زدن به روابط با دوستان، اقوام و همکاران نیز وجود دارد زیرا که آنها نمیتوانند کسانی را که دائما عکسهای خود را به اشتراک میگذارند، به خوبی درک کنند یا با آنها ارتباط برقرار کنند.
همسرانی که بیشتر از رخدادها عکس به اشتراک میگذارند، به سمت کاهش صمیمیت پیش میروند. همچنین در رابطه دوستی نیز یک دوست نزدیک که بیشتر از دوستان خود عکس به اشتراک میگذارد در انتظار تاثیر منفی بر کیفیت آن رابطه باید باشد.
دکتر دیوید هاگتون، از دانشگاه بیرمنگام میگوید :« تحقیق ما نشان داد کسانی که به وفور در فی بوک عکس پست میکنند با خطر آسیب رساندن به روابط، در زندگی واقعی مواجهاند.»
زیرا به نظر نمی رسد که مردم، غیر از دوستان و بستگان بسیار نزدیک، بتوانند به خوبی با کسانی که دائما عکسهای خود را به اشتراک میگذارند، ارتباط برقرار کنند.
خوب است اطلاعاتی که برای دوستانمان در فیسبوک پست میکنیم و یا به اشتراک میگذاریم را به خاطر داشته باشیم. اطلاعاتی که طبقات مختلف مردم، همسر، دوستان، همکاران و آشنایان میبینند و هر گروه یک برداشت متفاوت از آن دارد.
یک نظرسنجی از بیش از 500 کاربر فیسبوک نشان دهنده آن است که موضوع عکسها و کمیت آنها، بر میزان حمایت و صمیمیت در روابط موثر است.
این گزارش بیان میدارد همسرانی که بیشتر عکسهای خانوادگی به اشتراک میگذارند، از نظر حمایتی مثبتاند، در حالی که کسانی که بیشتر عکس دوستان را به اشتراک میگذارند، تاثیر منفی بر صمیمیت دارند.
محققان به علاوه به کمپینهای تبلیغاتی با نام تجاری بزرگ، که مردم را به پست کردن عکسهای خود با محصولاتشان تشویق میکنند، توصیه میکنند این کار میتواند به روابط آنها با طرفدارانشان آسیب رساند و سدی برای شرکتهایی باشد که به طور فزاینده از رسانههای اجتماعی برای تبلیغ خود استفاده میکنند
در این گزارش آمده است:« شاید آگاهی از نام تجاری و صفحه فیسبوک هواداران یک نام تجاری، سازمان و یا یک علت دیگر مفید باشد، اما اشتراکگذاری عکس میتواند به ضرر کسانی باشد که دعوت به مشارکت میشوند.»
همکارِ دیگر این تحقیق، دکتر بن ماردر، از دانشگاه ادینبرگ میگوید: «توصیه من به افرادی که میخواهند عکس یا لینک با یک سایت هواداری، ارسال کنند این است که قبل از اشتراکگذاری به دقت فکر کنند. به هنگام اشتراکگذاری، محتاط باشند و به همهی کسانی که آنرا میبینند بیندیشند که از آن چگونه برداشت میکنند. اگرچه اشتراکگذاری روش بسیار خوبی برای بهتر کردنِ روابط است اما در عین حال میتواند به آن آسیب رساند.»
پایان پیام/.