شبکه‌های اجتماعی در صدر تهدیدات اینترنتی کشور

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از فارس، ایرج محمدخانی، رییس پلیس فتا کشور در جمع مسئولان، اساتید و دانشجویان دانشگاه گیلان تهدیدها و آسیب‌های فضای مجازی را تشریح کرد.

وی به معرفی، ضرورت تشکیل و دستاوردهای پلیس فتا و چالش‌ها، آسیب‌ها و ارائه راهکارهای اجرایی مقابله با تهدیدهای اینترنتی در فضای مجازی پرداخت.

رئیس پلیس فتای گیلان اظهار کرد: فضای مجازی، مهم‌ترین، پیچیده‌ترین، کم‌هزینه‌ترین ابزار دشمن در حوزه جنگ نرم است.

وی، با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه فیس‌بوک در صدر تهدیدات اینترنتی کشور است، افزود: دانشجویان و جوانان نباید تحت تأثیر جاذبه‌های کاذب و اغوا کننده این شبکه‌ها قرار گیرند.

محمدخانی، گفت: دانشجویان پلیسِ خود باشند و با رعایت حد و مرزهای اخلاقی، از خط قرمزهای اخلاقی موجود در فضای مجازی عبور نکنند.

وی در تشریح سرنوشت کسانی که با نادیده گرفتن چارچوب اخلاقی و عضویت در سایت‌های غیراخلاقی، زندگی خود را تباه کردند، تصریح کرد: این افراد آینده غمبار و تلخی را برای خودشان رقم زدند.

این مسئول، روند انگیزشی جرایم و تأثیر آن بر حوزه‌های امنیتی، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، اقتصادی و روانی را مورد بررسی قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تأمین امنیت هموطنان در فضای مجازی و پیشگیری از وقوع جرایم نوظهور سایبری در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و …، ویدئو کاست‌های پلیس فتا با موضوعات مختلف از شبکه باران پخش می‌شود.

محمدخانی، فرهنگ‌سازی، آموزش و اطلاع‌رسانی را از اهداف پخش برنامه‌های مذکور در هفته ناجا از شبکه باران ذکر کرد.

وی در پایان تمام دانشجویان خواست تا از نمایشگاه سیار فضای مجازی که با هدف ارتقای سطح دانش و آگاهی‌های سایبری دانشجویان در دانشگاه گیلان گشایش یافته است، دیدن کنند.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول