بازخواست برزیل از «گوگل» و «فیس‌بوک»

به گزارش«وبلاگ نیوز» و به نقل از صراط نیوز، پایگاه خبری اسپانیایی زبان«آمریکا اینفوبائه» نوشت: پلیس فدرال برزیل روز جمعه(۳ آبان) از مقامات واشنگتن خواست تا اجازه دهند با روسای کمپانی های «گوگل»، «میکروسافت»، «فیس بوک»، «اپل» و «یاهو» دیدار کرده و در خصوص جاسوسی های صورت گرفته از ایمیل های دیلما دا روسف، رئیس جمهور این کشور توضیح دهند.

یکی از سخنگویان پلیس فدرال خاطر نشان کرده است که در حال حاضر نیز تحقیقاتی در خصوص جاسوسی های سازمان امنیت ملی آمریکا از ایمیل های روسف صورت گرفته است اما نمی توانند در خصوص جزئیات آن توضیحی ارائه دهند.

چندی پیش مقامات برزیلی اعلام کردند برای دستیابی به اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی جاسوسی مقامات برزیلی از ارتباطات اینترنتی این کشور آمریکای لاتینی با ادوارد اسنودن، کارمند سابق سازمان امنیت ملی آمریکا مذاکره خواهند کرد.

خوزه آلبرتو فریتاس،مدیر بخش پلیس فدرال برزیل که انجام تحقیقات در خصوص جاسوسی های آمریکا را بر عهده دارد خاطر نشان کرده است که مذاکره با اسنودن در خصوص جاسوسی های آمریکا از این کشور امری ضرروری است که می بایست محقق شود و خاطر نشان کرد: ما تنها از این راه است که می توانیم پیشرفت کنیم او در این امر کمک های شایانی به ما خواهد کرد.

ریکاردو فرراکو یکی از اعضای این گروه برای انجام تحقیقات اعلام کرد که این هفته آینده از طریق ویدئو کنفرانس با اسنودن در سفارت روسیه در برزیل ارتباط برقرار خواهند کرد و از او اجازه می خواهند تا کنفرانسی تلفنی با وی داشته باشند.

وی در ادامه افزود: ما می بایست به منبع اصلی دست پیدا کنیم و منبع اصلی اسنودن است. بدون این مذاکرات نمی توانیم به هیچ پیشرفتی دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول