تاکید ناجا بر ملاحظات امنیتی شبکه‌های اجتماعی

به گزارش «وبلاگ نیوز» به نقل از مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم در اردبیل در جمع خبرنگاران اضافه کرد: شورای عالی فضای مجازی بستر لازم برای فعالیت شبکه های اجتماعی را ایجاد کرده، در توسعه این فضا نیز باید ملاحظات امنیتی و ایمنی رعایت شود.

وی توسعه این شبکه ها را با شروط امنیتی مورد توجه قرار داد و افزود: ناجا به عنوان ضابط در این مسئله اقدام می کند و براساس آن به اعمال مجرمانه و پیشگیرانه توجه دارد، من موافق بسته شدن این شبکه ها نیستم اما باید مسائل و ملاحظات امنیتی رعایت شود.

رئیس پلیس نیروی انتظامی کشور همچنین، ایجاد بستر برای فعالیت شبکه های اجتماعی و مجازی را کافی ندانست و گفت: در کنار آن باید امنیت این شبکه ها نیز تامین و رعایت شود، این مسئله ای است که همه دنیا به آن تاکید دارند.

وی اظهار کرد: رعایت بعضی نکات و ضوابط در استفاده از هرگونه فناوری جدید ضرورت دارد چراکه در غیر اینصورت به خاطر استفاده نادرست ، زیان های آن بیشتر از منافعش خواهد بود.

سردار احمدی مقدم خاطرنشان کرد: اگر شورای عالی فضای مجازی کار خود را در ارتباط با نحوه استفاده مشترکان از فناوری های ارتباطی مانند فیس بوک و وایبر سرعت دهد، بطور قطع نتیجه مطلوب تری در این زمینه حاصل خواهد شد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول