«کار کردن در فضای مجازی واجب است»

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از رسانیوز، حجت‌الاسلام حمزه جمالی صاحب‌امتیاز و مدیر مسؤول هفته‌نامه میثاق و مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان خراستان جنوبی گفت: بنا به تأکید مقام معظم رهبری، کار کردن در فضای مجازی واجب است و اگر کسی در این قضیه بتواند قدمی بردارد ولی انجام ندهد، از یک امر واجب تخلف کرده است.

وی افزود: هرچند که جهان غرب، خاستگاه و جایگاه ابداع فضای مجازی بوده و دشمنان ما آن را برای استفاده خود ایجاد کرده‌اند، اما عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد و امروز این فضا در اختیار ما گذاشته ‌شده است.

حجت‌الاسلام جمالی با بیان اینکه بسیاری از سرورهای فضاهای مجازی در اختیار صهیونیسم است، اظهار داشت: هرچند که امکانات مجازی تلفن‌های همراه و فضای اینترنت برای دشمنان ما قابل‌کنترل است، اما در عین ‌حال فضای خوبی است و آن‌ها نمی‌توانند در مقابل شعارهای دموکراتیک خود، که می‌گویند ما این فضا را آزاد داشته‌ایم که هرکسی بیاید حرف خود را بزند، آن‌وقت فضای مخالف و حرف مخالف را تحمل نکنند.

وی ادامه داد: ما باید از این فضا استفاده بهینه داشته باشیم و حرف‌هایمان در فضای مجازی تا دوردست‌ها برود.

مدیرمسؤول هفته‌نامه میثاق منتظران در خصوص استفاده از واتس آپ و دیگر امکانات تلفن‌های همراه خاطرنشان کرد: امام خمینی و امام خامنه‌ای، هیچ‌وقت استفاده مطلق از یک فرصت را، که گاهی اوقات تهدیدهایی هم به همراه دارد، حرام ندانسته‌اند و بر اساس یک قاعده کلی، احکام ما در رابطه با هر چیزی، تابع نیت و نحوه استفاده ما از آن‌ها است.

حجت‌الاسلام جمالی افزود: کسانی که می‌گویند استفاده از فضاهای مجازی تلفن‌های همراه مثل واتس آپ، مطلقاً حرام است، اشتباه می‌گویند و اگر کسی که دارای توانمندی است، نخواهد در این فضا کار کند، یعنی اینکه میدان را برای دشمن خالی کرده است.

وی گفت: فضای مجازی هم مثل ماهواره، فرصتی است که تهدیدهایی نیز به همراه دارد و آن تهدیدها قابل‌حل است.

حجت‌الاسلام جمالی ادامه داد: در استفاده از فضاهای مجازی، تهدیدهایی مثل بحث‌های جاسوسی یا استفاده از اطلاعات شخصی افراد، وجود دارد که ما می‌توانیم آن‌ها را کم و کنترل کنیم و تهدیدهایی چون فضاهای انحراف اخلاقی هم هستند، که اهل تقوا از آن دوری می‌کنند.

مدیرمسؤول هفته‌نامه میثاق منتظران اظهار داشت: نفس شهوانی آدمی، فی‌نفسه خواب است و انسان‌ها خودشان با یک نگاه، کنجکاوی و حساسیت، آن را بیدار می‌کنند، که در فضای مجازی نیز، تا زمانی که فرد به سراغ منکرات و منفی آن نرفته است، هیچ ضرری برای فرد و عقیده‌اش ندارد.

حجت‌الاسلام جمالی با اشاره به نیاز حضور بیشتر روحانیان و طلاب در فضای مجازی، یادآور شد: طلاب، از فرصت خوبی بهره‌مند هستند و مثلاً وقتی‌که در جمعی بساط گناه پهن است، با ورود یک طلبه، آن بساط را جمع می‌کنند؛ چه برسد به اینکه فکر و اندیشه آن‌ها بخواهد راهگشا باشد و ما روحانیان و طلاب می‌توانیم خیلی تأثیرگذار باشیم.

وی در رابطه با مسائلی که طلاب باید به آن مسلط باشند، تصریح کرد: طلاب باید وسیله برقراری ارتباط با مخاطب را داشته باشند و توجه کنند که همه مخاطبان ما، فارسی‌زبان نیستند، بلکه با تسلط به سایر زبان‌ها، می‌توانند با مخاطبان زیادی صحبت کرده و تأثیرگذار باشند.

مدیر مسؤول هفته‌نامه میثاق منتظران افزود: روحانیان باید در تبدیل زبان عربی به زبان محاوره تلاش بیشتری کنند و به زبان‌های خارجی نیز مسلط شوند.

حجت‌الاسلام جمالی تأکید کرد: توانایی معرفی دیدگاه‌های مقام معظم رهبری به مردم دنیا، بصیرت، دشمن‌شناسی، مطالعه کتب مختلف و کشف اندیشه‌های جدید از جمله سلاح‌هایی هستند که طلاب و روحانیان باید در کسب آن کوشا باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول