حمایت جدی از شبکه های اجتماعی داخلی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از واحد مرکزی خبر، محمدحسن انتظاری با بیان اینکه موضوع تولید محتوا یکی از بحث های اساسی شورای عالی فضای مجازی است افزود: بیش از ۹۵ درصد بازی های رایانه ای آف لاین و آن لاین در داخل کشور خارجی هستند بنابراین با توسعه و تولید محتوا می توانیم بازار بزرگی در داخل ایجاد کنیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: در حوزه شبکه های اجتماعی نیز هنوز شبکه اجتماعی داخلی که نیازهای خودمان را برطرف کند نداریم و امیدواریم مردم و دستگاه های ذیربط از این شبکه ها حمایت کنند.

انتظاری درباره اقتصاد مقاومتی در حوزه فضای مجازی نیز گفت: سیاست های اقتصاد مقاومتی در این حوزه به تصویب کارگروه ها و شورای معین رسیده و آماده طرح در شورای عالی فضای مجازی است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: بعضی کشورها ۱۰۰ میلیارد دلار صادرات نرم افزار دارند در حالی که این موضوع برای ایران زیر یک میلیارد دلار است.

وی درباره حفاظت از زیر ساخت ها و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات نیز گفت: امیدواریم هر چه زودتر اخبار روشن تری راجع به پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات به دستمان برسد و این موضوع باعث خوشحالی همه می شود.

انتظاری افزود: دوستان وزارت ارتباطات می گویند شبکه ملی اطلاعات در حال پیشرفت است که امیدواریم گزارش های نظارتی شان را مکتوب دریافت کنیم تا بتوانیم مستند صحبت کنیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: واقعیت این است که زیرساخت های حیاتی کشور خیلی بیشتر و بهتر از قبل باید محافظت شود؛ ما طرح هایی در این زمینه داریم که امیدواریم در جلسات آینده شورای عالی مطرح شود.

انتظاری افزود: با سازمان های مسئول به ویژه پدافند غیرعامل نیز هماهنگ هستیم تا یک فضای امن به لحاظ پدافند در داخل کشور برای فضای مجازی داشته باشیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی همچنین از در دستور کار بودن چندین طرح با موضوع سبک زندگی در این شورا خبر داد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول