اخاذ فضای مجازی در ایلام در دام پلیس افتاد

به گزارش‌ «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از فارس، علی کسانی از دستگیری فرد اخاذی که با انتشار عکس های خانوادگی مبادرت به این عمل زشت می کرد خبر داد.

رئیس پلیس تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان ایلام گفت:به دنبال شکایت فردی مبنی بر اینکه شخصی ناشناس با ارسال پیام های تهدید آمیز در شبکه های اجتماعی موبایل قصد اخاذی از او را دارد موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: متهم قصد داشت با تهدید انتشار تصاویر خانوادگی فرد مورد نظر از او اخاذی کند که با شکایت صورت گرفته متهم این پرونده شناسایی و دستگیر شد.
رئیس پلیس فتای استان ایلام خاطر نشان کرد: متهم ابتدا با ایجاد صفحه ای که از شبکه موبایلی به نام طعمه خود و انتشار برخی تصاویر و فیلم های غیر اخلاقی در صدد نزدیک شدن به او را داشت.

وی افزود: متهم سپس به بهانه کمک به فرد مورد نظر با او ارتباط برقرار و اقدام به جمع آوری اطلاعات دیگر از او می کند و به دنبال کسب این اطلاعات در اقدامی دیگر او را به انتشار این اطلاعات تهدید می کند.

این مسئول انتظامی با اشاره به اینکه نوجوانان و جوانان چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی باید مراقب دوستان و کاربران این حوزه به دلیل پنهان ماندن هویت آنان باشند، اظهار داشت: عموم مردم در نظر داشته باشند، اطلاعات شخصی و خصوصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند تا دچار چنین مشکلاتی نشوند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول