غلبه هیجان بر استفاده منطقی، در شبکه‌های اجتماعی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از تسنیم، داود زارعیان در خصوص عملکرد شبکه‌های اجتماعی در کنار سایر ابزار‌ها و رسانه‌های گروهی دیگر، اظهار داشت: شبکه‌های اجتماعی مانند سایر ابزارها مکمل وسائل ارتباطی قدیمی هستند اما در ابتدای ظهور آنها به دلیل حاکم شدن هیجان بر استفاده از آنها به نظر می‌رسد که گوی سبقت را از سایر ابزارهای اطلاع‌رسانی ربوده‌اند.

وی ادامه داد: هیجان اولیه در مواجهه با شبکه‌های اجتماعی، ممکن است کارکرد سایر رسانه‌ها از جمله مطبوعات یا خبرگزاری‌ها را زیر سوال ببرد اما به واقع اینها با یکدیگر قابل مقایسه نیستند و زمانی که این هیجان فروکش کند استفاده منطقی و شایسته خود را نشان می‌دهد.

این استاد علوم ارتباطات همچنین گفت: یکی از موارد با اهمیت در استفاده از شبکه‌های اجتماعی صحت و سقم اطلاعات منتشر شده در آنهاست که باز هم به همان دلیل استفاده هیجانی و افراطی امکان توجه به آن را از مخاطب می‌گیرد و متاسفانه همین موضوع اشکالاتی را برای مخاطبانی که هوشمند نباشند ایجاد می‌کند.

وی افزود: به دلیل اینکه هر روز شکل جدیدی از این شبکه‌ها به مخاطبان عرضه می‌شود یکی از مهمترین اقدامات، آموزش در مورد چگونگی استفاده درست از آنهاست چراکه آنها به سراسر جهان عرضه می‌شوند و مخاطب ناخودآگاه در معرض این شبکه‌ها قرار می‌گیرد اما باید هوشمندانه برخورد کند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول