فضای مجازی بر طلاق عاطفی دامن زده است

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایسنا، مهناز احمدی دستجردی در همایش علمی خانواده و تعلیم و تربیت در تبریز بابیان اینکه یکی از مشکلات جامعه ما این است که حرف‌های همدیگر را نمی‌فهمیم، افزود: متأسفانه این مسئله در بین خانواده‌ها بیشتر مشهود است.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش‌وپرورش، بحث طلاق روانی حاکم بر خانواده‌ها را از چالش‌های اصلی جامعه نام برد و گفت: به دلیل اعتیاد به فضای مجازی و ورود بی‌رویه فنّاوری به درون خانواده، باوجود حضور فیزیکی والدین در خانواده، هیچ ارتباطی بین فرزندان و والدین برقرار نمی‌شود.

وی راه‌حل تحکیم بنیان خانواده را مشارکت همه اعضای آن در اداره امور زندگی عنوان کرد و گفت: امروزه به‌واسطه اشتغال زنان، تربیت فرزندان فقط بر عهده زنان نبوده بلکه مردان نیز باید مشارکت فعال داشته و فرزندانی مسئولیت‌پذیر تربیت کنند.

وی خانواده را زیربنای تشکیل جامعه دانست و گفت: در ارزیابی رفتار فرزندان نوک حملات متوجه آموزش‌وپرورش است، اما بیش از ۳۰ دستگاه فرهنگی داریم که مجلس اعتبارات خوبی هم بر آنان تصویب کرده است، بنابراین بقیه دستگاه‌های فرهنگی در پسرفت و پیشرفت رفتار اجتماعی سهیم هستند.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش‌وپرورش راه برون‌رفت از چالش‌ها و معضلات اجتماعی را داشتن بینش دینی، تأسی به بزرگان دین و نه صرفاً دانش دینی عنوان و اظهار کرد: رفتار و گفتار ما مغایر بادانش دینی‌مان است که باید با تعامل، گفت‌وگو و ادبیات پیامبرگونه با مردم رفتار کنیم.

احمدی خاطرنشان کرد: هدف خلقت چیزی جز کوشیدن برای خوشبختی دیگران نیست، پس برای تزریق سعادتمندی در جامعه و توفیق خانواده‌ها برای تحقق تعلیم و تربیت اصولی بکوشیم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول